| Jindřich Lauschmann

Mobilní sociální sítě na vzestupu

Podle předpovědi serveru eMarketer bude v roce 2013 předpokládaný počet uživatelů mobilních sociálních sítích přes 600 milionů, což by tou dobou mělo být 43% všech uživatelů mobilního webu.

eMarketer vidí za zvyšováním počtu mobilních uživatelů sociálních sítí velkou příležitost pro marketing. “Kombinace dvou značně bombasticky medializovaných, ale stále se vyvíjejících kanálů – mobilního a sociálního – přináší marketingu rozvoj možností,” myslí si Noah Elkin, senior analytik eMarketeru a autor nové studie.

Mobile Phone Subscribers, Internet Users and Social Network Users 2008-2014

Stejně jako na počítačích, i na mobilním internetu dominují tři největší sociální sítě: Facebook, MySpace a Twitter plus YouTube. Za pozornost ale stojí i location based služby jako Loopt a Foursquare (ten nyní můžete používat i u nás), které sice zatím nedosáhly přístupu takového počtu uživatelů, ale mají velký potenciál právě díky specifickému propojení lidí, míst a zájmů. Poskytují tím marketérům možnost lepšího cílení.

eMarketer Mobile Social Networks 2009

eMarketer ale dále připouští, že vzhledem k současnému rychlému vývoji v obou oblastech, tedy mobilní i sociální, je velice těžké odhadnout skutečný potenciál trhu při jejich zkombinování. A tak se v této oblasti marketing zatím omezuje na menší experimentální projekty pro zmapování situace a možností.

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře