| Jindřich Lauschmann

Nový vyhledávač Blekko najde to, co žádný jiný

Na poli vyhledávání zuří lítá bitva s milionóvými rozpočty, a tak by soudný člověk řekl, že to není vhodná oblast pro vznikající startup. Lidem z vyhledávače Blekko je to ale jedno. Přišli s novým konceptem vyhledávání, přes které, jak říkají, “dokážete najít to, co nikde jinde”. V čem je tedy Blekko jiné?

Zcela nový koncept vyhledávání představil o víkendu v Palo Altu zhruba tříletý startup Blekko. Jeho CEO Rich Skrenta provedl diváky názornou ukázkou toho, jak bude fungovat “názorový vyhledávač”. Co si pod tímto mnohoznačným slovním spojením představit?

Blekko hodlá umožnit svým uživatelům najít úhel pohledu na určitou problematiku. Jednoduše k hledanému dotazu přidáte slashtag, kterým určíte, jestli vás zajímá co si o tom myslí konzervativně smýšlející skupiny, křesťané či liberálové. Slashtagů zatím Blekko umí několik set, startup nicméně počítá s tím, že až svou službu poskytne veřejnosti, dojde k jejich průběžnému doplňování dle poptávky.

Podle slov společnosti chce Blekko nabízet takové “vyhledávání, které nelze provést nikde jinde”.

Co na to veřejnost?

Celý projekt má v současnosti dva hlavní problémy. První z nich se dá odstranit časem – Blekko prozatím nemá ani základní výsledky hledání na kvalitativně konkurenceschopné úrovni, tomu potažmo odpovídají výsledky přizpůsobené podle slashtagů. Startupu se ale dá věřit, že pokud se nápad ujme, jde jen o lidi a odpracované hodiny, než se to podaří napravit.

Druhý problém vypadá závažnější. Je po takovém hledání vůbec poptávka? Bude Blekko mít odkud čerpat svoje uživatele? A v téhle oblasti těžko hádat. Služba, kterou se společnost rozhodla poskytovat je poměrně hodně specifická, těžko si představit, že by vyhledávač někdy dosáhnul masového podílu na trhu, srovnatelného s největšími hráči. Na to aby se uživil by to ale stačit mohlo.

Blekko je nyní ve stadiu uzavřeného betatestování. Pokud máte zájem o pozvánku, stačí liknout je na Facebooku, následovat na Twitteru nebo jim přímo poslat tweet.

Co si o tomhle nápadu myslíte vy?

Via TNW

 

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře