| Jindřich Lauschmann

Google Analytics nyní měří účinnost sociálních médií

S celou řadou nových reportů týkajících se sociálních médií přišel včera nástroj pro měření návštěvnosti webů Google Analytics. Zastánci i popírači efektivity sociálních médií se tak mohou těšit na nové argumenty.

Nové nástroje by měly marketérům umožnit lépe měřit, jaký vliv mají sociální média nejen na jejich návštěvnost, ale i na konverze a jakou jim přinášejí finanční hodnotu. Novinky shrnuje tradičně Overview Report, následuje řada dílčích statistik a ukazatelů:

  • Overview Report – zobrazuje mimo jiné to, za jakou část konverzí mohou sociální sítě přímo, a na jaké části z nich se alespoň nepřímo podílely
  • Sources Report – zobrazuje aktivitu návštěvníků webu podle toho, z jaké sociální sítě přišli
  • Pages Report – zobrazuje aktivitu na jednotlivé stránce, včetně informací o tom, odkud návštěvníci přišli
  • Conversions Report – detailní zpráva o tom, které sociální sítě přináší konverze a o jaký typ konverzí jde, zda o prodej nebo jiné typy
  • Social Plugins Report – informace o využití sociálních pluginů (+1, tweet, Like) instalovaných na stránce
  • Social Visitors Flow Report – jak se návštěvníci ze sociálních médií na stránkách pohybovali

Všemu navíc pomáhá projekt Googlu nazvaný Social Data Hub, díky němuž má u některých sociálních médií (těch, která to umožnila) přístup i k informacím nad rámec toho, co je schopen nástroj Google Analytics sám sledovat. Mezi partnerskými sítěmi ovšem nefigurují ta největší jména, tedy Facebook, Twitter, LinkedIn ani MySpace. Detailnější informace o novinkách naleznete přímo na blogu Googlu, případně na serveru MarketingLand.

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře