| Jindřich Lauschmann

Guardianu přinesla aplikace na Facebooku zástupy čtenářů

Britský deník The Guardian je jedním z těch, kdo na Facebooku poskytují všem uživatelům možnost přečíst si zajímavé články prostřednictvím nového typu aplikace. Podle nejnověji zveřejněných dat se to periodiku doopravdy vyplatí.

Guardian zaznamenal během února průměrně přes 4 miliony denních unikátních návštěvníků, čímž překonal svůj listopadový rekord 3,6 milionu. Meziročně šlo o úctyhodný nárůst o 65 procent. Mobilní stránky si také nevedou zle, denně je v průměru navštíví 640 tisíc lidí. To nejdůležitější ale je, že 30 procent návštěvnosti připisuje Guardian sociální síti Facebook, která mu ještě před půl rokem zprostředkovávala z celkového počtu unikátů pouhá dvě procenta.

Právě na tom se největší měrou podílela aplikace Guardianu na Facebooku, která využívá Open Graph a takzvané sociální čtení. Kdokoliv si přes ni může články číst a informace o jeho aktivitě jsou pak automaticky publikovány přes News Feed, Timeline a Ticker, čímž se nejzajímavější články virálně šíří. Ačkoliv dlouhodobě se stále Facebook v počtu zprostředkovaných návštěv drží pod Googlem, významně se mu přibližuje a vůbec poprvé jej také v únoru na několik dní překonal.

Zprosředkované návštěvy od Googlu a Facebooku - Guardian UK

O výkonnosti aplikace řekla serveru Inside Facebook několik detailů Tanya Cordrey, manažerka Guardianu pro digitální vývoj. Podle Cordrey si aplikaci od spuštění na svůj profil přidalo asi 8 milionů lidí, v současnosti jich přibývá kolem 40 tisíc denně. Během posledních čtyř týdnů její verzi monetizovanou pomocí reklamy využilo na 4 miliony lidí, řada z nich si čte i několik článků denně.

Většina návštěvníků navíc neváhá svoji aktivitu v aplikaci publikovat, jen velmi malá část ji skrývá. Aplikace je zároveň nejčastěji využívána demografickou skupinou 18 až 24 let, která je jednou z nejhůře oslovitelných skupin populace. Podle AppData aplikace čítá (k dnešnímu dni) 240 tisíc denních uživatelů a 4,1 milionu měsíčních.

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře