| Jindřich Lauschmann

Bit.ly: Kdy a jak lidé klikají na odkazy na sociálních sítích

Zkracovač Bit.ly přednesl na konferenci Mashable Connect ústy Hillary Mason některá zajímavá data o tom, jak se z pohledu jeho zkrácených odkazů liší aktivita uživatelů na majoritních sociálních sítích.

Zajímavým údajem, s nímž Bit.ly přišel, byl tzv. poločas odkazu. Jedná se o dobu, za kterou odkaz získá polovinu z celkového počtu prokliků. Tato doba se u různých sociálních sítí lišila, a to poměrně hodně. Poločas odkazu v podstatě vypovídá o tom, jak rychle odkaz “zapadne” a přestane být pro internetové publikum aktuální a zajímavý.

Nejkratší poločas měly odkazy publikované na Twitteru, jen 2,8 hodiny, následoval Facebook, kde obsah také zastarává poměrně rychle, s 3,1 hodiny. YouTube si poodskočilo na 7 hodin a u menších sociálních platforem jako StumbleUpon a Tumblr uvedla Hillary Mason pouze to, že poločas byl “delší”.

Kromě toho 12 procent všech prokliků Bit.ly odkazů pocházelo z mobilních zařízení. Zajímavostí je, že pokud jde o uživatele Pinterestu, ti na odkazy klikali nejvíc v sobotu dopoledne. Na všech sociálních sítích platilo, že nejvyšší počet prokliků měl odkaz relativně brzy po publikování, kdy jeho statistiky vyletěly vzhůru. Následně se prudce propadl a další pokles již byl pozvolný, kdy se výkon odkazu pomalu přibližoval nule.

Pokud je odkaz publikován postupně na několika sociálních sítích, může k výstřelkům vzhůru docházet opakovaně, a podobně se opakují, pokud jej postupně sdílí několik vlivných uživatelů s velkým publikem. Podle toho, kolik prokliků odkazy na různých sociálních sítích získávaly, sestavil Bit.ly sociálním sítím žebříček. Sítě s největším počtem prokliků jsou na prvních místech:

  • 1. Facebook
  • 2. YouTube
  • 3. Soundcloud
  • 4. LinkedIn
  • 5. Twitter
  • 6. Blogspot
  • 7. Tumblr
  • 8. Vimeo
  • 9. Reddit

Via Mashable

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře