| Jindřich Lauschmann

Facebook se ptá uživatelů, jaké reklamy se jim líbí

Po zavedení řady nových reklamních formátů Facebook zjišťuje, jak se nové reklamy uživatelům zamlouvají. U některých reklam tak možná naleznete otázku, jakou podobu inzerce preferujete.

Facebook v posledním roce přišel s celou řadou nových reklamních formátů. A přestože o jejich úspěšnosti lze leccos vyčíst ze způsobu, jak uživatelé na reklamy klikají či neklikají, je někdy nejlepší se na názor prostě zeptat. Přišel proto s jakousi reklamní anketou, kdy se pod dvěma reklamními sděleními objeví otázka, které z nich se uživatelům více líbí. Oproti roku 2011, kdy podobnou anketu největší sociální síť ukazovala uživatelům v Izraeli, přibyla ještě možnost, že se z dvojice nelíbí reklama ani jedna.

Jak se vám líbí?

Pokud se Facebooku podaří touto anketou odhalit nové zákonitosti v tom, jakým reklamám dávají uživatelé přednost, mohlo by mu to pomoci dále zdokonalit reklamní formáty, které nabízí, nebo přijít se zcela novými. Data získaná tímto způsobem pomohou odhalit především sentiment uživatelů vůči reklamám určitého typu, navíc i s údaji o tom, jaká demografická skupina je preferuje či naopak zavrhuje. Zmíněné zákonitosti se mohou týkat jak formátu reklamy (s fotografií nebo bez ní, otázka, status, se sociálním grafem nebo bez něj), tak jejího předmětu, obsahu nebo provedení.

Via IF

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře