| Jindřich Lauschmann

Facebook chce do her vtáhnout uživatele pomocí notifikací

Největší sociální síť v současnosti testuje funkci, v jejímž rámci by neaktivním hráčům her rozesílala přímo skrze notifikace upozornění o tom, že hru aktivně hrají jejich přátelé.

Facebook funkci testuje v rámci malého vzorku uživatelů, jak sociální síť potvrdila serveru Inside Facebook. Využívání notifikací spočívá v tom, že uživateli, který některou hru dříve hrál, přijde upozornění, pokud ve stejné hře jsou aktuálně aktivní někteří jeho přátelé. Notifikace neodesílá vývojář hry, ale přímo Facebook, který se v rámci tohoto testu snaží zjistit, jak uživatelé budou na taková upozornění reagovat.

Notifikace usilující o re-engagement uživatele

Jakkoliv je představitelné, že část uživatelů může zpráva o aktivitě přátel ve hře, kterou před časem opustili, přesvědčit k návratu, mohou podobné notifikace mít i naprosto opačný účinek. Uživatele mohou nevyžádaná upozornění obtěžovat a místo aby se ke hře vrátil, raději ji zcela zablokují nebo jinak odstaví, aby měli klid. Která z obou možností v mixu uživatelských preferencí převážila uvidíme podle toho, zda Facebook funkci nakonec plošně zavede či ne.

Facebooku se aktivita uživatelů ve hrách vyplatí hned několikerým způsobem. Předně, přestože virtuální nákupy jsou výrazně menšinovou záležitostí (v řádu několika procent celkového počtu hráčů), každý další uživatel pravděpodobnost prodeje virtuálního zboží – a tedy i provize z Facebook Credits – zvyšuje. Za druhé, hráčům canvas aplikací se zobrazují reklamy, které jsou hlavním zdrojem příjmů Facebooku. A za třetí, i pokud se uživatele nepovede přímo monetizovat, stále ještě Facebook získává cenné minuty jeho přítomnosti na své doméně.

Aby uživatelé aplikace využívali co nejvíce je tedy nejen v zájmu developerů, ale i největší sociální sítě samotné. Proto můžeme předpokládat, že podobné testy jako ten aktuální budou pokračovat i nadále.

Via IF

Sledujte nás na Facebooku!

Komentáře