Blogosféra: Ženy píšící o kráse, co chtějí spolupracovat s firmami

blogosfera cover

Blogeři vítají kontakt s PR agenturami a společnostmi. Dodané materiály ale až tak často nevyužívají. Tipnete si, do jaké míry přiznají, že je jejich obsah ovlivněný tiskovými zprávami a zaslanými produkty? Prozradíme hned – 28 procent blogerů ve světě dopad na obsah svého blogu přiznává. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala mezi blogery 13 zemí světa včetně České republiky vypracovat síť komunikačních agentur Iprex. Pohled na to, kdo čeští i světoví blogeři jsou a o čem píšou, připravila Míša z www.helloworld.cz.

Průzkum Blogobarometer 2015 přináší pohled na globální trendy v blogování. Zkoumal názory více než 2 100 blogerů, kteří působí v České republice, Číně, Estonsku, Finsku, Irsku, Itálii, Malajsii, Německu, Nizozemí, Severním Irsku, Slovinsku, Španělsku a USA.

A podíval se i speciálně na české blogery. Tak, jako ve světě, jde většinou o ženy, co se zaměřují na oblast krásy a kosmetiky. Muži jsou tu výrazně v menšině.

česká blogosféra 1

Na tuzemské blogery se značky zaměřují stále víc – proti loňsku se počet těch, které kontaktují každý den, zdvojnásobil. Přesto u většiny z nich nejde mluvit o zaměstnání. Jen pět procent z nich hlásí solidní příjmy z blogování.

česká blogosféra

Nákupy a životní styl: Krása, jídlo, cestování

Nejpopulárnější blogy ve světě jsou zaměřené na spotřební zboží, kosmetiku, módu, jídlo a cestování. Další atraktivní oblastí je pak rodičovství, technologie a společenská témata nebo politika. Naopak čtenáře zřejmě nezajímají témata týkající se byznysu, zdraví nebo sexuálních menšin.

blogging main themes

Až 84 % blogerů tvrdí, že své výstupy tvoří na základě vlastních zkušeností, prožitků a myšlenek. Celkem 73 % respondentů je pravidelně kontaktováno marketingovými odděleními nebo PR agenturami – 27 % týdně a 19 % denně. V porovnání s tímto číslem „jen“ 28 % dotázaných přiznává vliv tiskových zpráv a vzorků produktů na obsah blogu. Více než polovina dotazovaných pak kontakt s PR agenturou vítá a uvítalo by systematičtější spolupráci.

Složení blogosféry

Blogosféru ovládají ženy, v globálním měřítku je uváděno, že jde až o 72% podíl. Nejvíce ženský blogerek je pak v Estonsku (91 %), opačná situace je v Německu, kde pro změnu 60 % blogosféry patří mužům.

Více než 75 % účastníků výzkumu je mladších 35 let. Podle průzkumu ale blogování vyžaduje aspoň nějaké životní zkušenosti – blogeři jsou starší, než by se dalo čekat. Nejpočetnější skupinou jsou lidé ve věku 18 až 25 let, následováni respondenty mezi 31 a 35 lety. Blogeři nad 60 let věku jsou spíše výjimkou.

Téměř polovina (48 %) blogerů tvrdí, že  si blogováním vydělávají. Dalších 30 % by si na svém blogu vydělávat přálo.

Diskuze k článku