Google mění výsledky hledání: Je čas na mobilní verzi webů. Kdo ji nemá, ztratí se

google mobile

Google varuje developery ve firmách: jestli jste doteď neřešili zobrazení svého webu v mobilech, je nejvyšší čas. Kdo svoje stránky během pár týdnů nepřizpůsobí tak, aby byly responzivní, v mobilním vyhledávání se ztratí.

Vyhledávač přitom dal společnostem čas, aby si svůj přístup k mobilnímu zobrazení rozmyslely. Nebo spíš aby mobilní verze zavedly. Změny vstoupí v platnost 21. dubna. Podle vyjádření společnosti mají mít doslova „zásadní dopad“ na výsledky mobilního hledání. A to po celém světě a ve všech jazycích.

Google od konce dubna jednoduše ve výsledcích vyhledávání z mobilů (tedy ne při zobrazení plného webu) upřednostní ty stránky, které svůj obsah přizpůsobují mobilnímu zobrazení. Příliš přitom neřeší kvalitu nebo jiné vychytávky, stačí mu v zásadě následující:

  • text musí být na čtení dost velký i bez zoomování
  • odkazy musí být dost daleko od sebe, aby se na ně dalo snadno klikat
  • obsah se šířkou musí přizpůsobit obrazovce
  • rychlé načítání obsahu
  • rozhraní designované mobilnímu zobrazení

mobile friendly tyinternety

Jestli si nejste se svým webem jistí, Google nabízí jednoduchý test použitelnosti v mobilech. My jsme ho vyzkoušeli na tuzemské internetové stránky, které přesně z tohoto důvodu kritizoval Avinash Kaushik. Některé prošly (Heureka.cz a přes některé problémy se zobrazením i Aukro.cz), u některých výtky platí i pro Google.

mobile friendly adsl

Rok mobility

Digitální marketéři se o letošním roce často vyjadřují jako o roku mobilního webu a optimalizace pro mobily je dokonce jedním z důležitých trendů roku.

Česko přitom není v číslech pozadu: lidé v tuzemsku používají průměrně 2,4 různých zařízení, mezi kterými figurují především mobily (ačkoliv ne všichni je samozřejmě nutně používají k přístupu na web).

Google navíc zavedl další změnu, která ve výsledcích hledání upřednostňuje aplikace pro Android indexované v App Indexing – tedy posouvá dopředu výsledky z mobilních aplikací. Ta vstoupila v platnost okamžitě. Platí ale jen pro ty uživatele, kteří jsou přihlášení a danou aplikaci na přístroji mají nainstalovanou.

Výsledky v řazení vyhledávání Google v poslední době poměrně značně mění. A to nejen s upřednostňováním vlastních aplikací, ale i podle toho, s kým Google momentálně spolupracuje. Tak dostávají nově přednost třeba i Tweety.

Diskuze k článku

  • http://idnes.cz sda

    peknej clanek, nam to zatim dela 20% ale trend tam je…

  • David Řezáč

    Díky za článek! u nás ze prozatím návštěvnost z mobilů příliš nezměnila (web stále není pro mobily optimalizovaný). Článek sdílím dále v seznamu českých článků o SEO: http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/