Instagram se otevírá reklamě. Využije data Facebooku

Snímek obrazovky 2015-06-03 v 14.34.09

Instagram se otevírá reklamě velkých i malých firem. Využívá pro to nepochybnou výhodu, kterou jsou bohaté zkušenosti s reklamou Facebooku, který je vlastníkem Instagramu. Novinka podle slov firmy údajně obohatí také uživatele. Zejména díky propracovanému cílení a možnosti nakupovat přímo z feedu.

Instagram od loňska testoval reklamy s několika málo vybranými značkami (Disney, Taco Bell, Michael Kors) a nyní systém zcela otevírá zbytku světa. Klíčové jsou tři změny: vylepšené cílení, nové call-to-action prvky a snazší přístup k reklamám i pro malé a střední firmy.

Vylepšené cílení

Lepší cílení není pozitivní jen pro marketéry, kteří si mohou lépe vybrat, komu se jejich reklamy zobrazí. Instagram si díky tomu slibuje také vyšší relevanci reklam pro uživatele. Hodlá využít data z mateřského Facebooku, a to nejen demografické údaje, ale také například seznamy zájmů. Cílem je, aby reklamy co nejlépe zapadly do instagramového feedu každého uživatele, a nenápadně a přirozeně ho přiměly k akci.

Firma uvádí, že účinnost reklam na této síti je skoro 3krát vyšší nežli je průměr on-line reklamy obecně (vypočteno agenturou Nielsen na základě vyhodnocení 475 testovacích kampaní). A není divu – firmy se opravdu snažily a na Instagram postovaly kvalitní atraktivní obsah, což je podmínkou úspěchu na této takřka výhradně vizuální sociální síti.

Akční tlačítka

Co se týče call to action, bude možné u reklam využít hned několik druhů akčních tlačítek. Ta mohou vést přímo na nákup produktu, stažení aplikace nebo například registraci na webu. Uživatelé se tak jedním dotykem dostanou ze svého Instagramového feedu přímo na konkrétní webovou stránku inzerenta nebo dokonce i určitého produktu, bez nutnosti používat prohlížeč nebo počítač. Doteď k tomu bylo nutné využít služby třetích stran.

Je to další krok v souladu s probíhající mobilní revolucí – globální těžiště online nákupů se pomalu přelévá z počítačů na mobilní zařízení.

Prodej reklamy

I k prodeji reklamy bude Instagram využívat platformu Facebooku, vedle druhé možnosti – Instagram Ads API. Díky tomu bude dostupná i těm nejmenším místním podnikům. Zkušenosti Facebooku s reklamou se budou hodit i pro správu a měření úspěšnosti reklamy na Instagramu.  Reklamu na Facebooku využívá více než 2 miliony firem, které mohou nyní snadně expandovat i na mobilní Instagram.

Kromě fotografií je na Instagramu možné využít také video v maximální délce 15 sekund a od letoška také tzv. carousel ads, což jsou série fotek, které lze posouváním vlevo a vpravo prohlížet a které dohromady tvoří příběh nebo jiný celek.

Méně inspirace, více nákupů

V České republice si ovšem budeme muset na nové instagramové reklamy chvíli počkat. Zatím jsou k dispozici v USA a pravděpodobně brzy překročí hranice do Kanady a poté oceán do Velké Británie, Francie, Německa nebo třeba Austrálie – v těchto zemích už se objevily i carousel ads. V Česku by se měly první vlaštovky v našich feedech objevit ke konci letošního roku.

Instagram tedy s novým systémem vstupuje do nové fáze své existence, fáze, kdy bude cílem méně nezištně inspirovat a více prodávat. Uvidíme, jestli se mu to podaří nebo ne.

Diskuze k článku