Marketingové taktiky, které byste měli zkusit v roce 2015

10-Brilliant-Marketing-Tactics-You-Must-Try-In-2015-4-1110x400

Rok co rok vynakládáme na marketing více a více prostředků, jinak tomu nebude ani letos. Ať už jste ostřílení odborníci hledající změnu nebo nováčci, kteří právě připravují první plány, ujistěte se, že jsou vaše strategie zaměřeny tím správným směrem.

Článek originálně vyšel a byl převzat z webu Creative Guerrilla Marketing.

1. Buďte mobilní

Telefony a různá mobilní zařízení jsou na vzestupu, o tom není pochyb, to s sebou ovšem také přináší zvýšený počet návštěv právě z těchto zařízení. Tento trend by se v roce 2015 měl stát ještě více populární a je velmi pravděpodobné, že mobilní hledání na Googlu doženou ta desktopová.

Co to pro nás ale znamená? Především to, že stránka musí být maximálně „mobile-friendly“, tedy optimalizovaná pro přístup z mobilních zařízení. Pokud takovou stránku zatím nemáte, pak je právě rok 2015 tím rokem, kdy byste si tuto položku měli dát do vrchních příček v seznamu úkolů.

1

V tomto byste neměli zaspat… Samotný Google totiž přímo ve výsledku vyhledávání upozorňuje čtenáře, zda-li stránka je nebo není optimalizovaná. Prokrastinace v tomto ohledu není absolutně na místě, neboť můžete ztratit značkou část publika, právě o tom bude rok 2015.

2. Vaše PPC kampaně musí být také mobilní

Další položkou seznamu by také mělo být ujištění, že vaše PPC kampaně jsou upravené a připravené pro zvýšený mobilní provoz.

Prvním krokem by mělo být to, že si vyhodnotíte, kolik zákazníků vás vůbec takhle vyhledává. Hodně firem přichází postupem času na to, že více jak polovina jejich provozu na stránkách vznikla právě z mobilních zařízení.

Otázka, kterou si musíte položit, je, co byste pro to měli udělat… Tady jsou nějaké tipy:

  • ujistěte se, že nabízíte „click to call“ rozšíření pro mobilní uživatele; přidání takové možnosti v reklamě znamená, že jste zákazníkovi dostupní přímo
  • mobilní reklamy by měly obsahovat méně znaků, abyste předešli zkráceným slovům
  • nezapomeňte na míry prokliků na mobilních zařízeních – používejte specifické mobilní odkazy

3. Pamatujte na rozšíření PPC reklam

Využijte toho, co je vám nabízeno. Mnoho inzerentů se rozhoduje některé možnosti ignorovat, a pak se diví, že jim „ujíždí vlak“. Nenásledujte je! Pamatujte si:

  • máte k dispozici mnoho reklamních rozšíření, ze kterých můžete vybírat a které mohou být přidány k samotnému textu reklamy, několik z nich se dá přizpůsobovat. Využijte je efektivně, abyste se dostatečně zviditelnili a vystoupili z davu
  • to, že vaše kampaně obsahují odkazy vede až k 30 procentnímu nárůstu počtu prokliků na vašem webu
  • rozšíření jsou účinné pouze když se kopie reklamy nachází v horní části stránky s výsledky; existuje ale i pár vylepšení, která dokážou zlepšit kvalitu skóre, díky nim dostane vaše reklama malinký boost, aby se dostala mezi vrchní příčky bez nutnosti zvýšení nákladů

4. Chápejte telefonní hovory jako hlavní zdroj

Bez ohledu na to, zda vaše reklama probíhá výhradně online nebo offline, telefon by měl zůstávat důležitým nástrojem obchodních aktivit vašeho podnikání. Obchodní volání tu budou vždy, a musíte vědět, ze kterého zdroje k vám přicházejí.

Když si uvědomíte, že příchozí telefonní hovory mají 10-15 krát větší pravděpodobnost ke konverzi a 70 procent mobilních uživatelů bude volat přímo z výsledků vyhledávání, začnete chápat, proč se obchodní hovory musí integrovat, sledovat a vyhodnocovat jako část vaší marketingové strategie.

4

Nejjednodušší a nejefektivnější způsob, jak zjistit původ hovoru (online nebo offline), je instalací softwaru pro sledování příchozích telefonních hovorů přímo na webové stránky vaší organizace. Pomocí jedinečných telefonních čísel napříč různými marketingovými kanály budete mít brzy na dosah ruky dostatek dat, abyste mohly zjistit, odkud vítr vane a kam investovat svůj marketingový rozpočet.

5. Udělejte UX (user experience) svou prioritou

Jedna z hlavních priorit Googlu je, aby hledání bylo pro uživatele co možná nejpřívětivější. To znamená především naservírování takových výsledků hledání, které pošlou uživatele k těm nejrelevantnějším webům, které chtěli najít, a stejně tak k takovým, kde se člověk „neztratí“.

Díky Google Analytics, Google+, vyhledávacím dotazům a dalšímu sběru dat má Google přístup k obrovské bance informací, která mu umožní upravit své vyhledávací algoritmy na stránky, které poskytují nejvíce relevantní obsah a nejlepší uživatelské zkušenosti. Uživatelská zkušenost není jen o obsahu, ale týká se také rychlosti, použitelnosti dané stránky a designu / navigace pro mobilní telefony. V roce 2015 musí vaše stránky poskytnout návštěvníkům ty nejlepší možné uživatelské zkušenosti, neboť v opačném případě přijdete o prodeje, konverzi i provoz.

5

6. Uvědomte si, jak jste rychlí

Google považuje za zcela zřejmé, že rychlost stránky bude také hrát velice důležitou roli pro výsledná hodnocení. Rychlost byla, je a vždy bude důležitým elementem pro úspěch webu a pozici ve vyhledávání.

Dnešní webové prohlížeče si zvykly na rychlé načítání webů díky rychlejšímu širokopásmovému připojení, takže už nebudeme muset postávat a čekat na to, až se něco konečně odhodlá rozjet.

6

Zde je několik důležitých věcí, které můžete udělat, aby se vaše stránka urychlila a aby se vám zákazníci nerozprchli jako ovečky:

  • testujte rychlost vašeho webu nástroji samotného Googlu, tím pro začátek nic nepokazíte
  • ujistěte se, že váš nynější server utáhne velikost vašeho webu, přeplněné servery jsou totiž jedním z faktorů ztráty rychlosti

Můžete také narazit na to, že právě jeden z následujících pachatelů vám způsobuje nespočetné problémy:

  • vložená videa či média
  • využívání mnoha obrázků
  • obrázky před uploadem neprochází kompresí na minimální velikosti
  • špatné kódování
  • špatná optimalizace JavaScriptu
  • využívání mnoha pluginů, které jsou již zastaralé

Využíváním Page Insights Tool od Googlu můžete některým těmto chybám předejít.

7. Zkoušejte sponzorované příspěvky Instagramu

Sponzorované příspěvky Instagramu jsou ještě pořád v online světě relativně novým počinem. První pokusy se objevily ve Velké Británii v roce 2014 a již nyní někteří hlásí nebývalý úspěch.

Pro inzerenty by mohl být Instagram zlatým dolem, pokud by věděli, jak jej efektivně využít. Je zde však stále zachována poměrně striktní kontrola nad tím, kdo bude umístěn mezi sponzorované příspěvky a kdo ne. Ale pokud máte štěstí, a budete vybráni, můžete očekávat, že si vychutnáte výrazný náskok nad svými soupeři.

3

8. Nezapomínejte na print! I v digitálním světě má stále své místo…

Vaše aktivity by neměly být striktně omezeny na digitální média. Pokud spojíte online i offline prostředí, lépe tak dosáhnete na vaše cílové skupiny.

Existuje velké množství firem a značek s online původem, které se rozšířily do světa tisku. Jedním z příkladů takové Tech webové stránky je CNET, který od listopadu 2014 zahájil i tisk časopisu. To pomohlo CNET oslovit nové publikum a rozšířit své obzory na offline trhu. Je to samozřejmě také další tok příjmů ve formě tištěné reklamy.

Offline marketing a propagace je velmi užitečný nástroj pro řízení návštěvnosti webových stránek, a naopak – chce to jen podchytit tu správnou dobu a nebát se investovat.

9. Dosáhněte na své publikum díky jiným uživatelům

Online spotřebitelé jsou dost důvtipní, a u mnoha z nich je méně pravděpodobné, že se s podniky spojí, než u jejich vrstevníků. Z tohoto důvodu je důležité, aby značky oslovovaly své čtenáře s nabídkou být sami sobě vydavateli, což právě může tvořit opravdové fandy značky. Můžeme na to jít několika způsoby:

  • koukejte po vlivných zákaznících nebo vašich stoupencích a předejte jim možnosti kontroly nad vaším blogem nebo zdmi na sociálních sítích – pokud takové lidi využijete, dodá to na důvěryhodnosti vaší značky a vnese to novou svěží energii do vašeho podnikání, zároveň si tím určitě rozšíříte stávající publikum čtenářů

Ukážeme si to na příkladě… Například značka oblečení ModCloth využívá fotografie zákazníků, kteří nosí její oblečení, spolu s jejich osobními názory, k propagaci svých výrobků. Tato forma účasti publika zabírá mnohem efektivněji a to hlavně proto, že si noví zákazníci mohou „živě“ prohlédnout oblečení na skutečných osobách a ne na figurách

7

  • vytvářejte si zákazníky přes pozitivní ohlasy a recenze na vaše produkty – takové recenze pak můžete otisknout na vašich webových stránkách nebo na sítích známých bloggerů

Jak to tak vypadá, rok 2015 by se neměl za žádnou cenu podceňovat – jste na něj připraveni?

Diskuze k článku

  • Liduš Navrátilová

    Velmi pěkný článek. Chtěla bych se zeptat, jaký konkrétní software lze použít pro sledování příchozích telefonních hovorů?

    • Lukáš

      Dobrý den. Můžu vás odkázat například zde: https://www.mediahawk.co.uk/. Nicméně to určitě není jediná možnost.

      • Liduš Navrátilová

        Děkuji.

      • Liduš Navrátilová

        Bohužel tato společnost provozuje službu pouze na území UK.

  • Michal Seget

    V ČR toho co do placené reklamy na Instagramu zatím moc nevymyslíme, neboť je pro naše území stále bohužel nedostupná.