Nejen Twitter a Facebook, do reklamy na aplikace se pouští i Google

trueview app ad

Facebooku mobilní reklama na aplikace přináší značnou část jeho příjmů z mobilní reklamy, Twitter podobně zaměřený produkt oznámil minulý týden. Na svých vlastních nástrojích v tomto směru ale očividně pracoval i Google, který je oznámil včera.

Reklama na mobilní aplikace z dílny Googlu bude součástí AdWords i YouTube.V rámci vyhledávání Google vývojářům sám nabídne vyhledávací výrazy, které jsou pro jejich aplikaci vhodné. Společnost má k dispozici přesnou statistiku o tom, které výrazy nejčastěji vedou ke stažení aplikací určitých typů, například ve sportu to bude spojení „fitness app“. Podle těchto statistik si inzerent ta nejefektivnější hesla bude moci zvolit pro zobrazování své reklamy.

Na YouTube by se reklama na aplikace měla stát jednou z nabídek v rámci TrueView pre-roll reklam. Ty budou ve své spodní části obsahovat odkaz přímo na stažení aplikace, i s údajem o tom, zda je aplikace placená či zdarma, a uživatelským hodnocením aplikace.

search app ad

trueview app ad

Pokud již uživatel aplikaci na svém telefonu má, uvidí stejnou reklamu, místo výzev ke stažení či instalaci ale uvidí call to action, který jej bude vybízet ke spuštění aplikace. Jde o tzv. re-engagement reklamy, které řeší častý problém tvůrců aplikací. Těm se sice podaří uživatele přesvědčit, aby aplikaci stáhl a nainstaloval, ale ten ji otevře jednou či dvakrát a potom ji už znovu nepoužije.

Nové reklamy by pro všechny inzerenty měly být zpřístupněny v průběhu následujících několika měsíců.