Pět trendů e-mailingového marketingu pro rok 2016

Emailing

Skončete s hromadným spamováním, najeďte na vlnu žádaného e-mailingu. Newsletter může být profesionální, koncepční a prodejní. Podívejte se, jak by podle odborníků měl vypadat e-mailingový marketing 2016

„Bohužel stále mnoho lidí chápe newsletter, který objeví ve své schránce, jako spam, a to i přesto, že se k jeho odběru přihlásili. Mnohdy za to však mohou neprofesionálně provedené e-mailingové kampaně a marketéři, kteří s nimi nepracují koncepčně,“ uvádí vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo Jiří Vaško.

Personalizace, zaměření se na mobilní zařízení a inteligentní systémy pro jejich posílání – to jsou trendy pro rok 2016 v oblasti e-mailingového marketingu. Firmy si uvědomily, že e-mailingové kampaně nejsou pouze o slepém posílání newsletterů, ale dá se s nimi rozsáhle a cíleně pracovat. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé trendy pro letošní rok podrobněji:

Trend č. 1: Lightbox

Bez databáze příjemců se o e-mailingu vůbec nemůžeme bavit. Její budování je dobré zahájit přímo na webu. Trendem dnešní doby je použít pop-up okna, známé jako lightboxy. Ty podle výzkumů pomáhají budovat databázi 5 až 10krát rychleji než tradiční způsoby registrací, které jsou často zastrčeny v zápatí stránky a uživatelé je odmítají hledat.

Trend č. 2 Diverzifikace příjemců

Mít dobrou a pravidelně aktualizovanou databázi už dávno nestačí. Klíčem úspěšné kampaně je teprve její diverzifikace, tedy efektivní roztřídění toho, o jaký typ služby či zboží mají spotřebitelé zájem. Pak už by měla být samozřejmě hračka oslovit konkrétní klienty s pro ně relevantním sdělením.

Ale slovo relevantní je potřeba 2x podtrhnout. Nerelevantnost obsahu je totiž podle aktuálního průzkumu společnosti Fluent hned druhým nejčastějším důvodem pro odhlášení z newsletteru. Tím prvním je nepřekvapivě příliš časté zasílání zpráv.

Odhlášení z newsletteru

Trend č. 3: Mobilní zařízení

Mobilní zařízení jsou zřejmým trendem v digitálním marketingovém světě obecně a v e-mailingovém kanále tomu není jinak. Podle reportu Movable informujícím o preferencích spotřebitelů je 66 procent všech e-mailů v USA přečteno ve smartphonu nebo tabletu. Kolik příjemců čte e-mailingy právě z mobilních zařízení lze snadno zjistit prostřednictvím reportů poskytovaných systémy pro jejich zasílání.

„V mobilním e-mailovém marketingu je nutné brát zřetel na rychlost. Příjemci prostě očekávají, že dojde k jeho rychlému stažení a budou ho moci snadno prohlížet či rovnou služby a zboží poptávat. Z tohoto důvodu je nejlepší vytvářet kampaně specificky, jednoduše a bez většího množství textu,“ doporučuje společnost Inveo.

Trend č. 4: Trackování

Sledování chování, tedy trackování, je dnes samozřejmostí. Trendem je však zapojení mnohem sofistikovanějších nástrojů s možností ovládat a konzistentně sledovat více marketingových parametrů najednou.

Integrací služeb jako je například Google Analytics příjemci získají možnost z jednoho rozhraní sledovat chování na webových stránkách, ale také v e-mailingových kampaních. V pokročilém nastavení lze navíc selektovat přesné chování zákazníků a získat ještě lepší přehled o příjemcích, cílech a e-commerce konverzích. Detekovat je možné, kdo a díky kterému e-mailingu se dostal na web, jak se na něm pohyboval a co to přineslo.

Trend č. 5: Inteligentní systémy

Časy, kdy pro rozšíření e-mailingových kampaní stačil HTML editor a program pro hromadné rozesílání, jsou už dávno pryč. Nahradily je flexibilní, spolehlivé, škálovatelné a bezpečné systémy, které dokážou doručit newsletter do většiny schránek a přesně zacílit na požadované publikum. Rozesílkou v inteligentních systémech přitom nic nekončí.

„Pokud mají být e-mailingové kampaně doručeny do většiny e-mailových schránek a úspěšné, což se projeví na konverzi, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní. I proto jsou vyvíjeny specializované systémy, které sledují jednotlivé trendy a reagují na chování a potřeby spotřebitelů, které se neustále vyvíjejí,“ dodal Jiří Vaško.

Kromě frekvence a relevantnosti obsahu je pro co nejlepší obchodní výsledky kampaní zcela zásadní i to, kdy sdělení rozešlete. Pro e-mailingovou kampaň se třeba vůbec nehodí červenec, kdy je podle analýzy společnosti Mailkit proklikovost nejnižší. Nejlepší je z tohoto pohledu začátek týdne a vyšší proklikovosti dosáhnete, pokud budete odesílat e-maily spíše během odpoledních a večerních hodin.

Mailkit

Diskuze k článku

  • Jan Pukovec | Mail Komplet

    Za náš email marketingový tým Mail Komplet (www.mail-komplet.cz) doplním, že časy odesílání jsou obecně velmi přeceňované. Trendy samozřejmě vysledovat lze, nicméně chování uživatelů se mění v závislosti na cílové skupině, počasí a mnoha dalších faktorech. Říct, že červenec se pro odesílání hodí nejméně, je odvážné. Osobně tam vidím množství příležitostí vztahujících se k dovoleným, prázdninám a dalším sezónním událostem.