Vyzkoušeli jsme Digitální garáž Googlu: Jak funguje projekt, který chce vychovat marketéry

Co znamená Digitální garáž_Googlit se_googlit se_googlit se

Od konce února je v Česku dostupná Digitální garáž – program Googlu, který chce své uživatele přetavit na marketingové odborníky. Funguje podobně, jako třeba Coursera – nabízí online vzdělávací kurzy s videi. Google se zaměřil na digitální marketing. My jsme program prozkoumali, vyzkoušeli a sepsali, co od něj můžete čekat, co vás na něm potěší a co zklame. Protože když je něco online a zadarmo, musíme u toho být.

Digitální odznaky

Cílem projektu Digitální garáž je Čechům pomoci získat lepší znalosti z digitálního prostředí. Nabízí celkem 89 lekcí rozdělených do 23 témat. Uživatelé kurzy zakončují testem a po úspěšném absolvování získávají odznaky za jednotlivé lekce. Jedná se o celosvětový projekt, Česko je tedy nově jeho součástí. Projekt společnost loni testovala v západní Evropě a celkem chce proškolit dva miliony Evropanů.

Digitalni garaz web

Pro koho je Digitální garáž vhodná?

Ambicí projektu je šířit digitální znalosti mezi širokou veřejnost. Základní digitální gramotnost dnes rozhoduje o rozvoji podnikání místních i nadnárodních společností, a proto by měl Digitální garáží projít každý, kde se nechce v dnešním světě cítit negramotný, hlásí prezident společnosti Google pro region EMEA Matt Brittin. Obsah výukových lekcí se ale nedrží jen Googlu. Zahrnuje i informace třeba o Seznamu či Facebooku a Twitteru.

Přihlášení do Digitální garáže

K tomu, abyste mohli absolvovat lekce, je třeba mít Google účet a díky němu se do vzdělávacích kurzů přihlásit. Následně projít krátkou registrací.

Digitalni garaz web_prihlaseni_2

Než se dostanete na přehled témat, bude po vás Google chtít vědět, proč jste se rozhodli Digitální garáž absolvovat. Bude chtít znát vaše dovednosti a vaše cíle.

Digitalni garaz web_prihlaseni_3

Doporučení 1

Pokud chcete mít přístup ke všem tématům, klikněte na tlačítko „PŘESKOČIT DIAGNOSTIKU“ a následně na „ZOBRAZIT KNIHOVNU TÉMAT“.

Po té se vám zobrazí „Seznam témat“, který máte automaticky předdefinován na prvních 7 lekcí v rámci „Můj výukový plán“. Pokud se chcete dostat k již absolvovaným tématům, nebo k jiným tématům, než vám Google nabízí, tak je třeba tlačítko rozrolovat. (Toto tlačítko je málo výrazné a navigace trošku nepřehledná.)

01_Digitalni garaz_Muj vyukovy plan

02_Digitalni garaz_struktura temat

Struktura jednotlivých témat

Každé téma se skládá minimálně ze 2 a maximálně 7 lekcí. K tématům se můžete kdykoliv vracet. V tématu najdete obecný úvod. Každá lekce obsahuje video. Videa jsou na YouTube, ale jsou v režimu „Neveřejné“, což znamená, že se k nim dostanete pouze po přihlášení ze stránek Digitální garáže. Video vede anglicky mluvící instruktor/ka a v češtině jsou pouze titulky.

Digitalni garaz web_6

Doporučení 2

Může se stát, že se vám titulky nezobrazí. Pokud se tak nestane, je třeba je zapnout kliknutím na ikonu viz. obrázek.

Pokud je na vás video moc rychlé a nestíháte se soustředit, pod každým videem je tlačítko „ZOBRAZIT PŘEPIS“. Po rozrolování se jednoduše dostanete k přepisu textu, o kterém mluví instruktor ve videu.

03_Digitalni garaz_titulky_prepis videa

Kolik času mi Digitální garáž zabere?

Lekcí je dohromady 89. Znamená to tedy, že se musíte podívat na 89 videí, které zaberou do pěti minut. U každé lekce následuje kvíz a na konci celého tématu test, který zabere v průměru také 5 minut. Dohromady to dává téměř 15 hodin. Studium Digitální garáže je možné absolvovat i z tabletu a mobilního telefonu. Stránky jsou plně responzivní, což vám umožní studovat klidně i ve vlaku.

Stojí za to si Digitální garáží projít?

Určitě ano. Nikdo z nás z nebe učený nespadl, a i když jsou to lekce spíše obecné, tak si tam jistě najde pár novinek i zkušený marketér. Z našich zkušeností se čeští marketéři zaměřují spíše jen na konkrétní problematiku a obecný nadhled jim uniká. Digitální garáž poskytuje komplexní přehled současných digitálních témat, a pokud chce současný marketér dobře podporovat svůj obchodní tým, je třeba z těchto komplexních znalostní vycházet.

Přejeme příjemnou zábavu při Googlení.

Diskuze k článku

  • http://thomasorlita.cz Thomas Orlita

    Super