Interaktivní reklama Hondy baví internet. Nechává vybrat: jste kliďas nebo rebel?

Honda_Civic_Type-R

Reklamy na auta mohou být nudné, mohou být akční a zábavné. A pak je tu reklama od Hondy. Ta se rozhodla vytvořit interaktivní klip propagující chystaný sportovní model Civic Type R.

Reklama funguje docela jednoduše. YouTube video má vlastně dvě obrazové stopy. V té, která je vidět bez jakéhokoli zásahu uživatele, vidíme klasickou bílou Hondu Civic a taťku od rodiny, který odváží děti domů ze školy. Pokud však uživatel kdykoli v průběhu přehrávání videa stiskne klávesu R, uvidí i „druhou stranu mince“. Ta odhaluje, co se mohlo dít noc předtím, tentokrát s protagonistou za volantem rudého modelu Type R.

Opravdu si na odkaz klikněte a vyzkoušejte si to, kvůli technickému řešení uvádíme v článku trailer.

Je to vcelku jednoduchý nápad, který však funguje opravdu hezky. Pobaví, zaujme a téměř každého donutí zhlédnout reklamu – ne jednou, ale rovnou dvakrát. Tohle se prostě povedlo.

Honda samozřejmě není první značkou, která Ameriku v podobě interaktivního videa objevila. Většině těch, které se na YouTube válí, se ovšem omezuje na možnost volby dějové linie. Za experty v této oblasti platila svého času skupina Chat, Matt & Rob, která v této podobě připravila dokonce i jednoduché hry, či spíše interaktivní dobrodružné filmy.

Co uděláte s medvědem? A za 21 milionů zhlédnutí?

Před čtyřmi roky bylo internetovým hitem video „A hunter shoots a bear“, které umožnilo změnit děj ve videu tím, že uživatel přepsal jeho titulek. Šlo o reklamu na korekční pásku Tipp-Ex. O dva roky později vzniklo dokonce i pokračování, ani jedno z videí ovšem už nefunguje. To kvůli technickým změnám na YouTube. Škoda. Nabízíme alespoň malou ochutnávku dávných dob.

Existují i další interaktivní YouTube videa – jedním z prvků interaktivity jsou například objekty, které uživatele ve videu posouvají. Taková videa (a i videa s volbou dějové linie) lze vytvořit pomocí jednoho z mnoha návodů, které se po internetu válí.

Interaktivitě videa Hondy se podobá například videoklip legendárního muzikanta Boba Dylana. Na jeho stránkách si můžete si můžete pustit interaktivní verzi skladby Like a rolling stone. Pomocí tlačítek u videa přepíná uživatel televizní kanály – na každém se odehrává trochu jiný příběh, ale vždy alespoň část textu sedí s textem písně.

Dylanovo video je vytvořeno v nástroji Interlude, který dává uživatelům široké možnosti, jak s interaktivním videem zacházet. Pokud si vystačíte se základnější sadou funkcí, je tento nástroj zdarma, jinak se platí 250 dolarů měsíčně.

Různých zábavných videí, která nejsou jen obyčejnou lineární záležitostí, se po internetu válí hromady. Pochlubte se v diskusi pod článkem, která jsou vaše nejoblíbenější.

Diskuze k článku