Příručka marketéra: Content Marketing, díl první: „Papír je mrtvý, ať žije papír!“

content marketing

Na různých konferencích stále slyším zaklínadla jako content marketing, digitální marketing, sociální sítě… Většině marketérů je asi už jasné, že sofistikovanou službu neprodáte pomocí letáčku poslaného poštou, a to i přesto, že na něm máte 20 odrážek a 5 telefonních čísel včetně faxu. Dělat obsahový marketing se pak ale často zdrcne na to, že založíte blog a facebookový profil. Ono je toho ale daleko více. Je třeba provázat klasická média s novými, být srozumitelný a kreativní.

Postupně vám proto představím tři klasické nástroje, které se dají uchopit tak, že budou tvořit to nejlepší ve vaší digitální content marketingové strategii. Dnes začneme s časopisem.

Firemní časopis

Nic nového, že. Také jsme v KPMG jeden měli. Problém ale byl, že ho nikdo nečetl. A taky do něj nikdo nechtěl přispívat. Vzali jsme to z gruntu: nová koncepce, nový design, nový styl textů. A také nový název – jediná možnost, jak se definitivně odpojit od původního periodika.

firemni casopis

Postavte časopis mimo brand

  • Nikdo nechce číst něco, co zavání reklamou a firemní propagací. Marwick není podle brand manuálu, nenabízí a neprodává služby ani produkty. Naší ambicí je vybudovat samostatnou značku. Na druhou stranu jsme název firmy opatrně umístili do věty na titulce: „Pro klienty a příznivce KPMG Česká republika“. Opíráme se tak o atribut důvěryhodnosti. Marwick je pak to „M“ z KPMG, tedy jeden z otců zakladatelů a nositel ducha pokroku a inovací.

Vytvářejte původní obsah

  • Studie, tipy, názory, rozhovory (nejen s KPMG lidmi). Ale pozor, je nutné mít původní obsah a naředit ho něčím nebusinessovým. My máme dvoustránku o kulturních akcích v evropských městech (cílovka cestuje) a bavíme se s majiteli zajímavých restaurací. Styl celého časáku je odlehčený, používáme ilustrace, infografiky, píšeme srozumitelně. A někdy si i děláme srandu z vážných věcí, třeba když píšeme o bankách:)

casopis 2

Udržujte skvělou databázi

  • 1000 manažerů dostává tištěnou podobu, další tisícovce jde e-mailem ta elektronická. Když někomu řeknete, že Marwick dostává do ruky businessová elita, není těžké získat rozhovor třeba i od ředitele banky. Za elektronickou verzi chceme kontakt – rozšiřujeme si tak firemní databázi o potenciální klienty.

Pravidelně časopis propagujte

  • Jeden můj bývalý šéf říkal „Always launch with impact“ (byl to Američan, proto to říkal anglicky). Vždy, když zavádím nový produkt nebo službu, dám do toho 70 % budgetu, který mám na celoroční podporu. S prvním číslem Marwicku jsme byli v televizi (vybrali jsme afinitní Golf Channel), měli jsme digiboard na Wilsonovce (kousek od našich kanceláří, ať si reklamu užijí i zaměstnanci) a s každým výtiskem posíláme hostesky k business centrům v Praze, Brně a Ostravě. Zkuste někde strčit někomu do ruky letáček s nabídkou vašich služeb. Pěkný časopis si vezme skoro každý.
  • Videoupoutávku teď vytváříme ke každému číslu a promujeme různě online. Baví nás to a není to drahé. Navíc videocontent je, jak víme, hitem posledních 2 let a zřejmě už populární zůstane.

Marwick vydáváme každý druhý měsíc. Děláme si ho sami a nabízíme ho zdarma. Naši lidé ho berou ke klientům místo letáčků a brožurek. Hurá!:)

Prolistujte si aktuální číslo na micrositě Marwick a dejte nám vědět, jak se vám líbí.

Tolik k firemnímu časopisu. Příště si řekneme, jak vydat knihu!:)

Diskuze k článku