Jak se baví generace Z? Takhle: První Utubering přilákal tisíce lidí, vystát frontu na selfie bylo i na hodiny

utubering 2015

Festival Utubering, na kterém vystupovaly celebrity českého a slovenského YouTubeu, má za sebou první ročník. Občasný déšť od návštěvy pražského letiště v Letňanech neodradil – dorazilo více než dvacet tisíc lidí. Na některé akce a workshopy se tvořily i víc než hodinové fronty. Jestli myslíte, že šlo o nějakou okrajovou akci, nenechte se mýlit. Generace Z YouTube chce. A nebojí se pro setkání se s jeho známými tvářemi udělat cokoliv.

„Překvapilo nás, že čtyři tisíce lidí přijely před brány již o desáté ráno, přičemž jsme je otvírali až o dvanácté. Na to jsme nebyli připraveni, byla to pro nás poučka,“ řekl v rozhovoru pro TyInternety Tomáš Gavlas, jeden ze zakladatelů a organizátorů festivalu.

Megatěšing!

Nejen to. Youtubeři jsou hvězdy. Ve stanu, kde Shopaholic Nicol vedla svůj vlastní workshop na výrobu květinových čelenek, kvůli tlačenici v davu jedno děvče omdlelo.

utubering 2015

 

Síly docházely na obou stranách. „Je tady hrozně moc lidí, za co jsem ráda, ale jsem vyřízená. Takový zájem jsem opravdu nečekala,“ řekla Nicol pro Tyinternety hodinu po začátku svého workshopu. Jirka Král si v půl páté odpoledne, kdy jsme se s ním bavili, užíval první jídlo. A PetraLovelyHair se ke své svačině dostala ještě později. Chvilku se s ní pobavit? „Nezlobte se, jsem vzhůru od pěti od rána, už fakt nemůžu…,“ říkala nám s trochou zoufalosti v očích.

Všichni měli ale jedno společné: pro fanoušky všechno. I když to znamená každý krok s nimi pózovat, ten den už po tísící. Když holčina z organizačního týmu přišla ke Smusovi s blížícím se večerem s tím, že je potřeba se sbalit, a tedy i vyřešit dárky nanošené od fanoušků, řešil, jak je všechny pobrat.

„Ty si je chceš nechat?“ divila se. „Tak jasně, lidi mi to přinesli, chci si je všechny prohlídnout,“ odpověděl. Ptáme se, kolik jich má. „No snad se do tohodle vejdou,“ ukazuje na pytle používané do odpadkových košů na festivalech. Ty, co mají objem přes sto litrů.

 

Přijeď, rodiče vem s sebou

Festival byl rozdělen do čtyř zón – gaming, fashion a entertainment nabízely setkání nebo představení -, a workshopy samotných youtuberů. Ve čtvrté zóně music probíhaly klasické hudební koncerty.

Při prodeji vstupenek měli návštěvníci také možnost podpořit konkrétního youtubera a jeho zónu. Nejúspěšnější byly gaming a entertainment, fashion v nedalekém závěsu.

_DSC0819

 

Utubering 2015: Workshop Sholaholic Nicol

Svým zaměřením Utubering přilákal zejména mladé lidi a jejich rodiče, které měli jako doprovod vstup zdarma. Podle organizátorů tak mělo bezplatný vstup přibližně osm tisíc návštěvníků.

„Cenu vstupného (cca 400 Kč) jsme stanovili i na základě porovnání s konkurenčními akcemi, které jsou výrazně dražší. Navíc máme mnohem více programu, je to velký open air festival,“ říká Gavlas.

Nekonečné čekání

Gavlas dále řekl, že jsou s počtem návštěvníků spokojení, i když jich očekávali o něco víc. To už je těžké si představit, protože téměř všude byly nekonečné fronty (vzhledem ke věkovému průměru byly nejkratší ty na pivo). Z osobní zkušenosti víme, že například na domácí bramboráky se čekalo celou hodinu. A na něco tak trendy, jako je Bubble tea, to bylo ještě několikanásobně více – to si ani netroufáme odhadnout.

 

_DSC0816

Organizátoři to také přiznali. Problémy s dlouhým čekáním na jídlo vysvětlují technickou nehodou jednoho z velkých dodavatelů, který tak nemohl dorazit.

„Některé zóny zaznamenaly extrémní zájem a s ním bohužel i fronty, byť si stačilo jít užívat další program a k zóně se vrátit později,“ napsali na Facebook.

Utubering Awards

Až na někdy nekonečné fronty a občasný déšť bylo na účastnících vidět, že jsou také spokojeni. Proto se již mohou začít těšit na druhý ročník, který se určitě organizovat bude. Tomáš Gavlis přiznal, že první ročník Utuberingu ziskový nebyl a že je to investice do budoucna.

Festival také přinesl nové ocenění – Utubering Awards, které se udělovaly na základě hlasování návštěvníků. Nejoblíbenějším youtuberem se stal gamer Gogo, jehož YouTube kanál GoGoManTv odebírá téměř milion fanoušků. Gogovi se při přebíraní cenu podařilo zlomit na dvě části.

Nejoblíbenější youtuberkou se stala patnáctiletá fashion vlogerka Teri Blitzen (její kanál tady) s více než 220 tisíci odběrateli. Hudební cenu televize Óčko pro nejpopulárnější kapelu získala kapela Slza, která svým vystoupením také ukončila celý program.

Diskuze k článku