Social Impact Award má své vítěze: vyhrály Czechitas a Třetí rodič

Social_Impact_Award_2015_Winners

Slavnostní závěr čtvrtého ročníku Social Impact Award včera ovládly ženy, které posbíraly obě hlavní výhry. Právě jimi byly reprezentovány projekty Czechitas i Třetí rodič, které zaujaly svým udržitelným modelem i rozvojem, kterým prošly. Vítězky získaly odměnu 1 500 eur a čtvrtletní členství v síti coworkingů Impact Hub.

Soutěž Social Impact Award včera v historické budově České spořitelny v Rytířské ulici završila svůj letní akcelerační program večerem, na kterém zástupci všech šesti vítězných projektů z letošního května odprezentovalo své projekty i posuny, které během léta zaznamenali.

Třetí rodič je vzdělávací platforma pro nevlastní rodiče, kteří se nečekaně ocitli v nové životní roli a tak úplně nevědí, co s tím. Třetí rodič pořádá semináře a workshopy, sdílí video příběhy ze života nevlastních rodičů, publikuje rady a připravuje knihu. Projekt založila Kamila Petrovská na základě vlastní zkušenosti, za to si odnesla cenu 1 500 eur a tříměsíční členství v Impact Hubu.

Czechitas založila Dita Přikrylová před dvěma lety, když uspořádala bezplatný programovací víkend pro holky Rails Girls, kde se učily základy Ruby. Dnes pořádají workshopy s různými technologiemi i různých pokročilostí a tvoří komunitu, která si pomáhá. Jejich cílem je zlomit bariéry a stereotypy, které holkám brání vstoupit do světa IT.

Czechitas_a_porota

Czechitas s porotou, zleva: Jiří Maňas z České spořitelny, holky z Czechitas, Barbora Umancová z Weber Shandwicku a Josef Žádník z PwC ČR. Foto: Impact Hub

Dvě poroty, dva vítězné projekty

Akceleračního programu se zúčasnilo šest vítězů prvního kola letošního Social Impact Award, jmenovitě Třetí rodič, Dárcovský zip, Sharygator, Grand Garden, Japu a Czechitas. Ty prošly akceleračním programem, který se skládal z workshopů a mentoringu od PwC ČR, který pomohl vytvořit funkční marketingový a obchodní plán.

Z těchto šesti vybíraly absolutní vítěze dvě různé poroty. Zástupci partnerů soutěže, tedy České spořitelny, PwC ČR a Weber Shandwick, hlasovali o tom, do kterého projektu by investovali a který je z jejich pohledu schopný obstát na trhu a je finančně udržitelný. Podle těchto kritérií zvolili sdružení Czechitas.

Druhou cenu udělil organizační tým Social Impact Award, který posoudil aktivitu projektů a jejich vývoj v průběhu letního programu. „Největší pokrok podle nás proběhl u Třetího rodiče Kamily Petrovské, která se od záměru posunula ke konkrétní realizaci,“ vysvětluje za organizátory Roman BojkoImpact Hubu volbu poroty.

Závěrem letního akceleračního programu skončila česká fáze čtvrtého ročníku Social Impact Award. Ten další odstartuje na jaře 2016.

Diskuze k článku