Nejlepší web má letos Pražská energetika. Ocenila ho porota WebTop100. České weby ale stále mají co dohánět

webtop100

Nejlepší web na tuzemské scéně má Pražská energetika. Stránky alespoň zaujaly nejvíc při hodnocení u odborné poroty v žebříčku WebTop100.

Už třináctý ročník soutěže sice rozdal ceny v 11 oborových žebříčcích, ale dva nechal bez vítěze. Málo inspirativní nebo s výraznými nedostatky jsou podle porotců webové stránky pojišťoven a v kategorii auto-moto.

Mezi stránkami, mobilními řešeními i digitálními reklamními kampaněmi se objevují některá zajímavá a úspěšná řešení, většina ostatních má stále mouchy.

„Top projektů je pořád velmi málo a za nimi často následuje šeď,“ okomentoval výsledky Luboš Plotěný, ředitel agentury Dobrý web, která soutěž společně s konferencí pořádá.

Web není vždy prioritou

Ne vždycky je web a digitální řešení pro firmu na prvním místě.

„Chtěli jsme získat hlavně srovnání s konkurencí v našem oboru. Zároveň jsme ale potřebovali argumenty a obhajobu pro vlastní práci uvnitř PRE,“ říká Daniel Peške, zástupce společnosti Pražská energetika, která žebříčku dominovala.

pre web

„Jiní už během přednášek museli připomínat, že na sociálních sítích „hard sell“ skutečně nefunguje, je to ale médium vhodné pro řadu akcí,“ myslí si Jaroslav Malina, který připravoval řešení pro Vodafone.

A z druhé strany jsme vybrali tento trefný komentář: „Být garantem kategorie na WebTop100 byla zajímavá zkušenost. Co ale nepochopím je absence sebekritiky s přihlášením některých prací,“ tvrdí @lukaskorinek z agentury Bubble.

Za další mluví následující obrázek, k tomu asi netřeba něco dodávat (vlastnická práva přiznáváme ‏@mmencl ).

air bank kriticke problemy

Ocenění ale byla zasloužená, kompletním přehledem se tedy můžete prokousat přímo tady.

Ocenění nejlepší design získaly Karlovarské minerální vody za brand Mattoni. První místo v kategorii Webdeveloper obhájila společnost Sherwood Digital.

Cenu za nejlepší UX získala společnost Slap Group a nejlepším mobilním webem letošního roku se může pyšnit Raiffeisen stavební spořitelna, u té porotu zaujal responzivní web.

rsts web top 100

V soutěži bojovalo 238 projektů. Hodnotili je a zároveň poskytli zpětnou vazbu odborní porotci – celkem 58 expertů na jednotlivé oblasti digitálního marketingu.

Auto-moto:

  1. První místo nebylo uděleno

Banky:

  1. Raiffeisen stavební spořitelna – (Přihlašovatel: Giant interactive) – rsts.cz

Cestovní ruch:

  1. BRNO INN – (Přihlašovatel: Giant interactive) – hibrno.cz

E-shopy:

  1. Milan Škoda – Foto – (Přihlašovatel: PragueBest) – fotoskoda.cz

Gastronomie:

  1. Budějovický Budvar – (Přihlašovatel: Massimo Filippi) – budvar.cz

IT :

  1. AITOM Group – aitom.cz

Obchod a služby B2B:

  1. MIDA Consulting s.r.o. – (Přihlašovatel: AITOM Group) – midaconsulting.cz

Obchod a služby B2C:

  1. Planet A a.s. – (Přihlašovatel: CTECH) – a1m.cz

Pojišťovny:      

  1. První místo nebylo uděleno

Průmysl a energetika:

  1. Pražská energetika – pre.cz

Telekomunikace:        

  1. Kaktus – (Přihlašovatel: Proboston Creative) – mujkaktus.cz

Speciální ocenění v kategorii Firemní web:

o     Mobilní web roku 2014: Raiffeisen stavební spořitelna – (Přihlašovatel: Giant interactive)

o     Nejlepší design roku 2014: MATTONI – (Přihlašovatel: SYMBIO Digital)

o     Nejlepší UX roku 2014: Slap Group – (Přihlašovatel: SHERWOOD Digital)

o     Webdeveloper roku 2014: SHERWOOD Digital

o     Absolutní vítěz kategorie Firemní web roku 2014: Pražská energetika

 Výsledky ostatních kategorií

Digitální reklamní kampaň:

  1. HBO Company – Hořící keř & Věrný zůstanu.cz – (Přihlašovatel: 2FRESH)

 Nejefektivnější digitální řešení:

  1. RWE Česká republika – Nejpohodlnější přepis energií – (Přihlašovatel: Wunderman)

E-mailingová kampaň:

  1. SAZKA – SAZKA BET – (Přihlašovatel: Wunderman)

Facebook aplikace:

  1. Mondelez Europe Services GmbH – Fidorka Kávová – (Přihlašovatel: Symblaze Praha)

Firemní stránka na sociálních sítích:

  1. T-Mobile Czech Republic – Firemní profil – facebook.com/TmobileCz

Microsite:

  1. HENKEL ČR, spol. s r.o. – MS v hokeji 2014 – (Přihlašovatel: Giant interactive) – ms-v-hokeji.cz/

Mobilní řešení:

  1. Cara Plasma s.r.o. – Mobilní web (Přihlašovatel: SHERWOOD Digital a.s.) – caraplasma.cz

Diskuze k článku

  • Rudolf Dvořáček

    „Ocenění ale byla zasloužená, kompletním přehledem se tedy můžete prokousat přímo tady.“

    Kde tady? Nezapomněli jte na jeden odkaz navíc v tomto PR článku?

    • Iva Brejlová

      Tady v článku, nicméně odkaz jsme tedy doplnili. Chceme se totiž zavděčit všem, i příjemným čtenářům. Nejen PR týmu organizátora a jednotlivých firem, kteří si jistě s nadšením čtou, jak jim weby nejdou ;)