12 postupů, které zlepší váš profil na LinkedIn – radí Josef Kadlec

12 postupů které zlepší váš profil na LinkedIn Radí Josef Kadlec

Josef Kadlec, „1. certifikovaný LinkedIn recruiter v CEE“, přednášel tento týden na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Stručnou a zábavnou formou motivoval budoucí personalisty k práci s jednou z nejrychleji rostoucích sociální sítí v ČR, kterou je LinkedIn. Přinášíme vám report z přednášky, kterou by měl každý alespoň jednou ve své profesní kariéře absolvovat. 

Pokud se rádi odlišujete od davu a záleží vám na vaší profesní kariéře, tak se práci s LinkedIn dříve či později budete muset začít věnovat. V dnešním globálním světě je pro váš osobní a profesní branding tato sociální síť velmi důležitá. Stejně jako je to u ostatních médií, je třeba se profilu aktivně věnovat, jinak postrádá smysl účet používat.

katedra andragogiky a personálního řízení

Josef Kadlec - LinkedIN

Máte-li zájem rozvíjet svoji profesní kariéru, obětujte 5 minut svého volného času a přečtěte si 12 postupů, které vylepší vaši pozici na trhu práce.

1.

Česká republika společně s Německem a Maltou patří mezi 3 země EU s nejnižší nezaměstnaností. V tomto ohledu zažíváme nejlepší období za posledních 6 let. Vyhlídky jsou tedy dobré. Stačí se jen starat o svůj kariérní postup a jistě dosáhnete svých vysněných výsledků.

2.

Myslíte si, že střídat často zaměstnání je něco špatného? Není. Takové myšlení je jen historický přežitek. V dnešní době jsou na to personalisti i zaměstnavatelé zvyklí. Doba je rychlá a plná výzev. Uchopte svoji šanci za pačesy a nepusťte.

3.

V ČR je na LinkedIn 75 % uživatelů pasivních. Nebuďte jako stádo, teď je ta správná doba být na LinkedIn aktivní. Z dlouhodobého hlediska se vám tato časová investice určitě vrátí.

4.

Při tvorbě svého LinkedIn profilu poproste své známé, ať jej zhodnotí podle svého subjektivního názoru. Nejen po vizuální stránce, ale i po stránce obsahové. Je rozdíl, jak vidíte sami sebe, a jak vás vnímají ostatní.

5.

Při tvorbě textů na vašem profilu nepoužívejte zkratky. Používejte jasná a zažitá klíčová slova popisující nejlépe váš obor, vaše zaměření. Profil na LinkedIn funguje jako vaše osobní webová stránka a vyhledávání LinkedIn funguje podobně jako vyhledávání na Google. Stejně, jako když hrajete pexeso – personalista si vytáhne kartičku (zadá hledaný výraz, klíčové slovo) a LinkedIn mu připraví spousty stejných kartiček – vyhraje tehdy, pokud narazí na tu nejpodobnější/nejrelevantnější kartičku (na vhodného kandidáta).

Josef Kadlec LInkedIn 2

6.

Typy profesních spojení jsou rozděleny do 3 stupňů:

Stupeň 1. – jsou to lidé, kteří jsou s vámi propojeni přímo. Potvrdili vaši žádost o spojení. Ikonu 1st uvidíte ve výsledcích vyhledávání u jejich jména. Můžete je kontaktovat na přímo formou LinkedIn zprávy.

Stupeň 2. – jsou to lidé, kteří jsou propojeni přímo s vašimi přáteli 1. stupně. U jejich jména najdete ikonu 2st. Můžete jim zasílat pozvánku pro přímé spojení, nebo InMail. (Službu InMail je možné používat jen v rámci prémiového účtu.)

Stupeň 3. – jsou to lidé, kteří jsou napojení na vaše přátelé z druhého stupně. V rodinné terminologii bychom to nazvali „přes koleno“. U jejich jména uvidíte ikonu 3st.

7.

Pro lepší dohledatelnost vašeho LinkedIn profilu nepiště titul před jméno. Personalistům to pak ztěžuje cestu při vyhledávání kvůli znaménku tečky a kvůli zkratce. Tituly před jménem jsou český přežitek z dob minulých.

8.

Do hlavní sekce Vaše profesionální motto (Je to sekce hned pod jménem) nepiště to, čemu Češi rozumí jako motto. Piště tam souhrn hlavních klíčových slov, podle kterých nasměřujete personalisty správným směrem k vašim zkušenostem. Na to, jak to má motto vypadat, se můžete podívat na LinkedIn profilu Josefa Kadlece.

Josef Kadlec LInkedIn 3

9.

Do sekce Souhrn nepiště klišé typu: „týmový hráč, orientovaný na výsledky“. Raději napište, jakých konkrétních výsledků jste dosáhli prací v týmu.

10.

Reference, reference, reference. Všichni je máme rádi. Když se rozhodujete, jestli budete spolupracovat s určitou firmou, také se nejdříve podíváte na reference uživatelů. Chcete vědět, co si o firmě myslí ostatní. Rozhodnete se až následně podle referencí a srovnání parametrů s konkurencí.

11.

Čas od času se podívejte na analytický nástroj, který LinkedIn pro váš profil nabízí. Retrospektiva je důležitá pro následná budoucí zlepšení. Když kliknete na tlačítko domů, tak vedle svojí fotky uvidíte informace – Kolik lidí za poslední 3 dny zobrazilo váš profil. Stačí kliknout na uvedené číslo a můžete nahlížet na statistiky.

Josef Kadlec radí sledovat záložku: Jak si stojíte v zobrazení profilu

12.

Pokud si nechcete pořídit LinkedIn prémiový účet a vadí vám, že vidíte pouze posledních 5 osob, které si zobrazily váš účet, používejte internetový prohlížeč Chrome. Do něj si můžete nainstalovat script s názvem Profile Views. Od doby, kdy si plugin nainstalujete, tak se vám budou uchovávat osoby, které váš profil zobrazily. Tedy více než posledních 5. Pozor, začne to fungovat až od doby instalace, ne zpětně.

SketchNoters - Helena Kmochova

Tuto kreativu nám speciálně pro redakci TyInternety poskytlo duo SketchNoters.

Díky spolku KAPR (Spolek studentů Katedry andragogiky a personálního řízení FF UK) mělo možnost zhlédnout přednášku Josefa Kadlece bezplatně téměř 200 studentů. Dozvěděli se důležité informace, které potřebují vědět pro správu svého osobního profilu, tak i pro práci moderního personalisty.

Pokud vám výše uvedených 12 bodů nestačilo, určitě navštivte jednu z dalších přednášek Josefa Kadlece. Využít můžete i jeho Recruitment academy. Josef je velice charizmatický mladý muž a u personalistek má nejen úspěch, ale rozvíjí v nich i kreativní myšlení.

Diskuze k článku

  • http://www.tomasvotruba.cz/ Tomáš Votruba

    Pěkný tipy do praxe, díky

  • http://trki.sk/ Lukas Lukac

    Pekny clanok. Ako si dosiahol tak vela „endorsers“ ? 99+ na seriu skillov.

    • シ Josef Kadlec

      To samo: ) Endorsy ti mohou davat pouze spojeni 1. stupne, takze cim vice mas spojeni, tim vice muzes predpokladat endorsu. Ja mam 22 000+ spojeni, takze 99 je nic.

      • http://trki.sk/ Lukas Lukac

        Uf, popravde osobne nevidim velky zmysel to mass grindit. Kazdu chvilu mi stale chodia invitations od ludi, ktorych vobec nepoznam. Kvoli comu by som to acceptoval? Vacsinol priamo decline.

        • シ Josef Kadlec

          Zalezi k cemu a jak to pouzivas. Moje cilovka jsou vsichni, kdyz v knizce pisu, ze mi muze kdokoliv poslat pozvanku. Uprimne, tak nebo tak, ty endorsments nemaji prakticky zadnou vypovidajici hodnotu. Benefit to ma predevsim pro samotny LinkedIn.

  • petous

    Není nic lepšího než se setkat s člověkem mezi 4 očima a uvažovat selským rozumem. Na to nemusím mít žádný LinkedIn a další podobný nesmyslný akademie a platit za to nehorázný prachy. Radím mladým lidem vykašlete se na ty korporáty, stejnak tam nic dobrého nenajdete a začněte sami něco dělat. Zdar a úspěchu hodně ;-)

    • http://www.tomasvotruba.cz/ Tomáš Votruba

      To se mi líbí. Tak se sejdem? :)

      • petous

        Chcete se sejít se mnou, proč?

        • http://www.tomasvotruba.cz/ Tomáš Votruba

          Viz vaše první věta.