Business Manager od Facebooku usnadní správu stránek a kampaní

bm

Správa stránek a kampaní prostřednictvím osobních účtů by se s novým nástrojem Facebooku mohla brzy stát minulostí. TechCrunch přišel se zprávou, že sociální síť připravuje nový Business Manager. Rozhraní, přes které budou firmy a agentury moci své stránky a kampaně spravovat kompletně z jednoho místa.

Facebook potvrdil, že na nástroji skutečně pracuje, a že jej zhruba před týdnem zprovoznil pro několik vybraných partnerů k testování. Kdy by se Business Manager mohl dočkat širšího spuštění, to zatím přesně naplánováno není.

ads-and-pages-business-manager

Sociální síť k novince poskytuje základní informace na speciální stránce a také ve zvláštní sekci nápovědy. Hlavní znaky lze shrnout takto:

  • uživatelé se sice budou do Manageru logovat přístupovými údaji svých osobních účtů, následně ale již budou pracovat v rámci firemního účtu v rámci pravomocí, které jim budou přidělené; odpadne tak správa stránek a kampaní přes osobní či falešné osobní profily
  • správce firemního účtu na jednom místě uvidí všechny uživatele, kteří ke kampaním a stránkám v rámci účtu mají přístup, a bude moci vytvářet, upravovat i rušit veškerá povolení, pravomoce a přístupy
  • všechna povolení bude možné udělit i lidem, které správce nemá v přátelích
  • pro ty, komu bude Business Manager zpřístupněn, bude Facebook nabízet nástroj pro migraci, aby přechod pro marketingové aktivity nepůsobil žádné komplikace
  • Manager bude obsahovat i základní analytické údaje a nástroje pro správu stránek, jako proklikovost, sledování výkonnosti stránek či možnost plánování příspěvků

Radost Business Manager pravděpodobně neudělá partnerům Facebooku z řad preferovaných marketingových developerů. Ti totiž pokročilejší nástroje pro správu marketingových aktivit na Facebooku vytvářejí pro své klienty s pomocí API sociální sítě. Je pravděpodobné, že právě těmto společnostem Business Manager jejich podníkání zkomplikuje a méně náročnou část zákazníků jim odvede k novému nástroji Facebooku, který má být k dispozici zdarma.

Facebook k nástroji vytvořil předváděcí video (pro embed mimo Facebook jej zpřístupnil TechCrunch):