České firmy si víc všímají sociálních sítí i blogů, velká část je ale stále vůbec neřeší

social network icons

Zajímají se české firmy o sociální sítě? Podceňují je a někteří dokonce jejich existenci stále ignorují. Výsledky výzkumu ukázala Míša z www.helloworld.cz.

Vyplývá to z výsledků dotazování mezi 207 marketingovými a PR odborníky, které ke konci loňského roku provedla agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).

„Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se meziročně význam sociálních sítí ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem,“ řekl koordinátor průzkumu Tomáš Jelínek z DBM. Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52 %) firem a blogy/videoblogy více než desetina (11,9 %).

Nicméně poněkud překvapivé je, že sociální sítě vůbec nikdy nesleduje 20,6 % respondentů, u blogosféry je to dokonce 50,8 %.

Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 %. Na sociálních sítích komunikuje 79 % podniků a organizací, zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje jen 27,6 % z nich a jejich struktura odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr 2015. Jde především o firmy ze sektoru FMCG, služby, maloobchod a organizace, které jsou aktivní v kultuře.

Průzkum byl součástí  projektu IPREX Blogbarometer 2015, který je zaměřen na názory blogerek a blogerů. Podle letošních výsledků se meziročně projevila v české blogosféře vyšší aktivita firem. Tento závěr byl testován dotazováním komunikačních odborníků z podnikového a veřejného sektoru. Většina respondentů (61,5 %) byla z firem a organizací nad 250 zaměstnanců.

socialni sitě a blogosfera

 

 

Diskuze k článku