Facebook chystá nový News Feed, čeká se víc videa a obrázků

fblogo

Co bychom si počali bez novinářských spekulací, odhadů a úvah. Tak se dá shrnout situace kolem plánované čtvrteční tiskovky Facebooku, kde hodlá představit novou podobu svého News Feedu. O akci se totiž neví nic víc než datum, čas a místo konání. Facebook ani v pozvánce, ani v souvislosti s jejím rozesláním nijak nenaznačil, jak bude změna vypadat. Zdálo by se tedy, že senzacechtiví pisálkové mají smůlu, budou si muset počkat na čtvrtek a napsat o novince až se všemi ostatními.

Náznaky ze setkání s Wall Streetem

Naštěstí si ale někdo z Bussiness Insideru vzpomněl, že projev Marka Zuckerberga u příležitosti oznámení výsledků za loňský rok obsahoval řadu náznaků o tom, co nás čeká. Posuďte sami výtažek z přepisu Zuckerbergovy řeči, kde k novému News Feedu nabízí celou řadu indicií:

„Historically, advertisers want really rich things like big pictures or videos, and we haven’t provided those things historically. But one of the things that we’ve done in the last year, as you’ve seen, the organic News Feed product that consumers use, are moving towards bigger pictures, richer media, and I think you will continue to see it go in that direction. And then, I think a lot of the success of products like Instagram is because of that. It’s very immersive even on a small screen, it’s a wonderful photo product, and when you have those form factors for the content that gives you the ability to offer those form factors for advertising as well. So I think you see the trend there in terms of where it’s going and that’s just naturally going to make it, so we can deliver much more engaging advertising experiences than we were traditionally able to do and when we didn’t have those types of content in the system.“

Přeloženo a zestručněno, Facebook se hodlá vypravit cestou navýšení objemu videa a také zvětšování obrázků. Protože se drží pravidla, že organický obsah a placený obsah by si měl být co nejpodobnější, ideálně se překrývat, nechtěl se vydat touto cestou do té doby, než přizpůsobí právě organický obsah. A co jiného znamená změna News Feedu, než přizpůsobení organického obsahu tak, aby Facebook mohl představit také úplně nové či přepracované reklamní formáty?

Dohady potvrzují zprávy z minulosti

Tuto teorii potvrzují také dvě zprávy, kterým jsme v minulosti věnovali prostor i u nás. Jde o nedávné testování postranních reklam s většími obrázky, a především prosincovou zprávu o tom, že Facebook během první poloviny letošního roku hodlá představit nový reklamní formát s videem. Ten by měl spočívat v patnáctivteřinových reklamních spotech, které se mají přehrávat automaticky a přes celou šířku obrazovky. Zde je ovšem třeba zmínit, že jde o neověřitelné informace z nejmenovaných zdrojů a v tuto chvíli navíc už čtvrt roku staré.

Ať už je to s konečnou podobou videoreklamy jakkoliv, obě zprávy více než dobře zapadají do toho, co říkal Mark Zuckerberg na setkání s investory z Wall Street. Otázkou tak zůstává jen to, jak chce dosáhnout většího množství video obsahu. Má domluvené partnery, kteří mu budou tento obsah nějakým způsobem do feedu dodávat? To se dozvíme až ve čtvrtek, podobné partnerství je ale poměrně pravděpodobné už proto, že se nedá očekávat, že by sociální síť k větší tvorbě videa dokázala přiměřeně motivovat přímo své uživatele. A jak je řečeno výše – málo organického videa pro Facebook podle jeho vlastních zásad znamená také málo videoreklamy.