Facebook nyní sleduje reklamní konverze napříč zařízeními

facebook-logo

Facebook včera představil způsob, jak mít o konverzích přehled i tehdy, pokud k nim dojde na jiném zařízení, než kde uživatel zhlédl reklamu. Používá k tomuto účelu svou Facebook SDK (v případě mobilních zařízení) a konverzní pixel pro desktop, který si marketéři musí sami manuálně nainstalovat na stránku, na níž ke konverzi dochází.

Novinka se jmenuje Cross-Device Ad Report a lze ji najít v nabídce reportů o výkonnosti reklamy po kliknutí na „Edit Columns“. Marketéři díky novému reportu uvidí, na jakých zařízeních došlo ke zhlédnutí reklamy či kliknutí na ní, a kde poté uživatel provedl požadovanou akci (nákup, registraci ap.). Bude tak jednodušší odhalit celkovou výkonnost kampaně a zároveň identifikovat kanály, které jsou ve vztahu ke konverzím nejefektivnější.

cross device ad report

Novinku s Facebookem testovali někteří jeho partneři. Chválil ji jak Nisho Cherison, šéf online marketingu One Kings Lane, podle jehož názoru nabízí „nebývalý vhled do nákupního chování zákazníků napříč zařízeními“, tak šéf preferovaného marketéra TellAppart Josh McFarland, podle něhož novinka jeho společnosti umožňuje pomoci klientům přesněji ocenit přínosy mobilních reklamních kampaní.