Jak funguje spojení značek s youtubery: Bubbleology za týden nabrala jen na Instagramu 260 tisíc lajků

bubbleology

Že je marketingová doba influencerů, je už asi ve všech agenturách jasné. Důkazem, jak fungují, je poslední kampaň Bubbleology. Ta zapojila všechno důležité – Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, a hlavně vlogery. Odměnou jí bylo přes 260 tisíc lajků na Instagramu, půlmilionový dosah na Facebooku a jen na jejím kanále přes 26 tisíc zhlédnutí na Snapchatu. Ten si mimochodem společnost zařídila týden před akcí, kterou tohle všechno získala.

Nebylo to úplně zadarmo – značka pozvala ty nejvlivnější na zážitkovou akci ve slovenských Donovalech. Na ni lákala hashtagem #Bubbleologysblizuje dopředu.

Ze všech použitých sítí se Bubbleology ve spolupráci s digitální agenturou LCG New Media zaměřila především na Instagram (45 tisíc fanoušků) a Facebook (130 tisíc fanoušků). Na zmiňovanou zážitkovou akci zvala fanoušky teasery na sítích a na YouTube pak celý víkend dávala přímé přenosy, které mohli návštěvníci párty sdílet společně s dalšími uživateli na ostatních sociálních sítích. Právě sdílení jednotného hashtagu youtubery firmě přineslo nejvíc pozornosti.

bubbleology1

Výsledek? Pod hashtagem #Bubbleologysblizuje bylo na Facebooku postupně zveřejněno 28 příspěvků. Uživatelé Instragramu zveřejnili 135 příspěvků.

V průběhu kampaně (15. 2. – 21. 2. 2016) se pod speciálním hashtagem na Instagramu objevilo 70 příspěvků, které obdržely 261 531 lajků a 687 komentářů. Jeden z nejúspěšnějších příspěvků postovala blogerka shopaholicnicol. Díky kampani se až osmiprocentně navýšil počet lajků od lidí, kteří Bubbleology na Instagramu nesledují. Zároveň se zvedl počet lajků na zveřejněný příspěvek u Instagramu na více jak 3 000. V průběhu týdenní kampaně se dosah dotkl půl milionu uživatelů Facebooku, který zaznamenal pouze profil Bubbleology.

Bubbleology zveřejnila v rámci livestreamingu na YouTube exkluzivní videa ze zákulisí, která dosáhla téměř 80 tisíc zhlédnutí. Na Snapchatu Bubbleology zveřejnila 18 snapů, které obdržely více jak 26 tisíc zhlédnutí. Akci provázely snapy i od blogerů a youtuberů, kteří měli aktivních celkem šest snapchat účtů, takže celkový dosah byl násobně vyšší.

Na Twitteru, který Bubbleology ani nezapojila, došlo k 51 200 zobrazení příspěvků. Největší dosah, celkem 8,2 tisíců zobrazení dosáhl post z akce, kde byli označeni všichni blogeři, a který blogerka shopaholicnicol retweetla.

bubbleologynicol

„Mezi blogery a youtubery je v současné době nejvíce populární aplikace Snapchat, která jim umožňuje okamžitě sdílet své zážitky. Unikátní obsah kampaně se šířil velmi dobře na všech zapojených sociálních sítích. Zaznamenali jsme vysoké interakce jak našich fanoušků, tak followerů samotných influencerů,“ popisuje Zuzana Zusková, marketingová manažerka v Bubbleology.

Podle ní některé platformy, jako právě Instagram, nakonec překvapily obrovským dosahem. „Spolupráce s blogery a youtubery je pro značku velmi pozitivní. Hodláme v ní i nadále pokračovat,“ shrnula Zuzana Zusková. Firma chce teď podobné akce pořádat několikrát ročně.

Nedivíme se. Bubbleology má ostatně ve spolupráci s vlogery bohaté zkušenosti už proto, že své produkty v jejich videích nechává více či (spíš) méně skrytě promovat.

Pokud vás zajímá, jak nalákat hvězdy YouTube na zážitkový víkend, potřebujete zařídit jízdu na psím spřežení, masáže, lyžování, ochutnávku speciálního Bubbleology cateringu a osobní setkání s Darou Rolins.

Diskuze k článku

  • petous

    Hroznej product placement za využití těch nejslabších. Všechny tyhle lajky a shlédnutí jsou jen teorie. Nejhorší co mohla reklama vymyslet tak byli tihle blogeři a jůtubeři. Chudáci ty děti, prodávat se za kus chleba jak ovce. Radím těm jůtuberům a dalším dětem když už to těm megakorporátům který vydělávaj milion a miliardy děláte, zvyšte si ceny a to razantně. Nebudte hloupí oni vědí moc dobře proč vás chtějí. Tak čus amigos děcka a pamatujte jednou vás na těch soc.sítích i pohřbí :-)