Koláčky, koťátka i štěňátka: Takhle se rozhodl oslovovat zákazníky Uber

uberštěňátka

Když si chcete vybudovat uživatelskou komunitu a stát se opěvovaným brandem, musíte se snažit. Uber v téhle oblasti nezahálí. Rozdává koláče, rozváží koťátka a štěňátka, a se vším se chlubí na sociálních sítích. Už mu to něco přineslo?

Nejspíš si ještě vzpomenete (pravděpodobně ne s úplně pozitivními pocity) na stávku taxikářů 8. února, kdy se velká část řidičů ocitla v dopravních zácpách. Pro řadu lidí i firem se to stalo velkým problémem, pro Uber vtipně využitou marketingovou příležitostí.

V pondělí 9. února Uber na svém Facebooku zveřejnil příspěvek o tom, že chystá pro své pražské zákazníky překvapení. Nabídl jim snídani – pro zisk připravených koláčů stačilo otevřít mobilní aplikaci a kliknout na tlačítko objednat koláče. Do pár minut měl dorazit posel se čtyřmi kousky sladkého pečiva.

Akcí Uber reagoval na stávku taxikářů, připravoval ji jen pár dní – řešil hlavně dostatečný počet koláčů a logistiku.

Značka #UberKolace si díky tomu zatrendovala. A to v offline i online světě. Nejde sice o tisícovky hashtagů, i tak na relativně malý počet sledujících (třeba na Twitteru asi 1300) jde o pěkná čísla. Uživatelé na sociálních sítích vytvořili s hashtagem #UberKolace 191 liků, 47 komentů (Facebook) a 25 hashtagů (Titter a Facebook). I když, samozřejmě, k tomu patřili i poněkud nespokojení zákazníci, kteří se volného Uberauta nedočkali.

„UberKoláče byly první událostí Uberu v ČR, v rámci které zdarma rozdával zboží uživatelům. Šlo hlavně o poděkování Pražanům za jejich podporu během 8. února, kdy se mnozí ocitli v dopravních zácpách, nechtěli jsme tedy získat nové uživatele,“ říká marketingová manažerka Uber Praha Barbora Polachová. I když firmě, jak tvrdí, nešlo o marketingové výsledky, ale o budování komunity, docela slušně se jí zadařilo. „Aplikaci stáhlo v průměru o 69 % procent lidí víc oproti předchozímu týdnu. Zájem o akci navíc výrazně předčil naše očekávání, stovky koláčů byly v mžiku rozdány a během dopoledne jsme museli dokupovat nové,“ dodává. Navíc Uber netroškařil. Těm, na které se nedostalo, poslala společnost omluvu a 100 Kč na další cestu. Přitom už původně upozorňoval, že nabídka koláčů platí do vyprodání zásob.

Uber neudělal takovou akci poprvé. Už dříve události on-demand („na objednávku”) u něj slavily úspěch. Nás zaujal třeba ve chvíli, kdy minulé léto rozdával malý poplatek zmrzlinu, přičemž v Praze jezdili řidiči Uberu nejen v autech, ale i na motorkách a na kolech.

A marketingově ještě zajímavěji: minulý rok v listopadu společnost rozvážela koťátka za 300 Kč ke 20minutovému pomazlení. Propůjčovala celkem 24 koťátek a akce trvala 6 hodin. Vybranou částku darovala kočičím útulkům.

Teď podobnou záležitost zopakoval: Uber rozdával k pomazlení tentokrát štěňátka.

 

Připravte se na extra tulivý čtvrtek – ňufání zaručeno od 12 do 18 hodin! Udělejte radost svým kolegům a objednejte si štěnátko do kanceláře. Ve spolupráci s útulkem Home 4 Pets #UberSTENATKA

Posted by Uber on Thursday, 10 March 2016

 

Jen na svém facebookovém profilu k tomuhle videu za dva dny nasbíral skoro dvě stovky lajků, přes 5,5 tisíce zhlédnutí a 25 sdílení. K tomu připočtěte profily s „Uberštěňátky“ například česko-slovenské Mary Kay, Bonami, Lavito, Seznamu a řady soukromých profilů.

 

UberSTENATKATohle byla #UberSTENATKA! Výsledek? Stovky rozzářených úsměvů a 55 000 Kč pro Home 4 Pets

Posted by Uber on Monday, 14 March 2016

 

Vedle toho firma pořádala třeba i UberPitch, kdy ve spolupráci s časopisem Forbes se mohli zákazníci, kteří mají vlastní podnikatelský nápad, setkat se přímo s investory ve vozech Uber.

Uber má slušné výsledky, alespoň podíváme-li se na reakci vyzvaných lidí, i na poli CSR aktivit. Tak třeba akce Daruj jídlo – ta probíhala v  lednu 2015 v Praze a o rok později kromě toho i na Slovensku a v Maďarsku. Vybralo se během ní 550 kilo potravin pro potřebné. V reakci na uprchlickou krizi zas UberGiving zajistil jen v Praze celkem tunu oblečení, která putovala do detenčních zařízení v ČR.

Uber vznikl v březnu 2009 v San Franciscu, do Česka, respektive do Prahy, se dostala v létě 2014. Do dneška je ve více než 360 městech a v 60 zemích světa. Od vzniku firmy Uber eviduje na 33 000 aktivních cestujících a více než 1 000 aktivních partnerských řidičů. Celkem 75 – 80 % jejích řidičů má přitom jiný příjem, než jen ten z Uberu. Spokojenost uživatelů se službou se pohybuje kolem 95 %.

 

Diskuze k článku