Mladý vysokoškolsky vzdělaný boháč – tak přesně tyhle najdete na Twitteru

Autor: Aaron Durand (@everydaydude) pro Twitter

Twitter je ve světě poměrně rychle rostoucí sociální síť, kde se shromažďuje zajímavá cílová skupina. Ta nedosažitelná pro reklamy: mladí, vzdělaní a bohatí. Jací ještě?

Třetina uživatelů Twitteru patří do kolonky 18 až 29 let. Typicky mají za sebou slušné vzdělání a obsazují dobře placená místa. Víc než půlka z nich totiž patří do domácnosti, která vydělává přes 50 tisíc dolarů ročně – tedy skoro 100 tisíc korun měsíčně. A to je číslo, které by značky určitě mělo zajímat.

Demografii sítě nejnověji zkoumal institut Pew Research a jde o typického amerického uživatele, nicméně trendy jsou celosvětově stejné. Uživatelé sítě jsou pravděpodobněji muži než ženy a podle výzkumu dokonce členové minorit – tedy ne běloši.

twitter uživatelé

Víc než třetina lidí je navíc na síti aktivní každý den. A pětina se na ni vrací hned několikrát denně.

Česko je pozadu, ale roste

Zatímco v tuzemsku je Twitter trochu v pozadí, ve Spojených státech ho používá 23 procent dospělých, kteří mají přístup k internetu. Za rok se číslo zvedlo asi o pět procent, což dokazuje trvalý růst sítě. Pro srovnání: Facebook používá 71 procent Američanů, LinkedIn 28 procent, stejně jako Pinterest, Instagram pak 26 procent. Právě největší Facebook ale za poslední rok nevyrostl ani o procento.

Twitter si konkrétní data za jednotlivé trhy schovává, k tak přesným statistikám se proto nedostaneme. Veřejný není ani počet těch, kteří v tuzemsku na Twitter pravidelně chodí (nebo tam aspoň mají účet). Víme jen, že podle manažera sociální sítě pro region EMEA Nialla Horgana je uživatelů v tuzemsku o něco méně než obyvatel Brna.

To ve skutečnosti znamená, že síť roste poměrně rychle: podle infografiky Effectix.com by tak nabrala za dva roky přes 100 tisíc uživatelů.

twitter růst 2013

Diskuze k článku

  • http://wikidi.com/ Michal Illich

    Obávám se, že jste nepochopili tu tabulku – je nadepsaná „Among online adults, the % who use Twitter“. Takže když je u 18-29 napsáno 37%, tak to vůbec neznamená „Třetina uživatelů Twitteru patří do kolonky 18 až 29 let“.
    Nebo totéž u „Víc než půlka totiž patří do domácnosti, která vydělává přes 50 tisíc dolarů ročně“, atd.
    Prostě většinu těch svých interpretací radši smažte a nechte jen ta původní data, ta jsou hezká :)

    • Iva Brejlová

      Díky za všímavost, ale nesmažeme :). Protože jsme nevycházeli jen z
      tabulky. Například „Třetina uživatelů Twitteru patří do kolonky 18 až 29
      let“ se nevztahuje k 37 % v ní, stejně jako „Víc než půlka totiž patří
      do domácnosti, která vydělává přes 50 tisíc dolarů ročně“ se vztahuje k
      doprovodnému textu atd.

      • http://wikidi.com/ Michal Illich

        Takže odkud jste tu informaci „Víc než půlka z nich totiž patří do domácnosti, která vydělává přes 50 tisíc dolarů ročně“ čerpali? A vztahuje se k celému světu (jak by vyplývalo ze současného textu článku) nebo na usa?

        • Iva Brejlová

          Tato informace vyplývá například z věty k výzkumu, na kterou jsem momentálně narazila jako první, tedy nezabývá se výhradně tím, ale pro ukázku kopíruju. Vztahuje se k USA, pokud to není jasné, za to se omlouvám:

          Compared with late 2013, the service has seen significant increases among a number of demographic groups:men, whites,those ages 65 and older,those who live in households with an annual household income of $50,000 or more,college graduates,and urbanites.