Nová díla marketingu vysokých škol: Hey lamo, Jebat mainstream, funk VUT

VSB_RU1740

Kampaně vysokých škol na YouTube už se staly klasikou. Někdy tak trochu pohroma, jindy parádně virální, většinou se jim každopádně nedá upřít to, že zaujmou. Nejnovější přírůstky taky stojí za to.

Na chvíli to vypadalo, že loňská přehlídka kampaní vysokých škol a univerzit nápady vyčerpala, ale tvůrci už stihli nabrat nový dech a v posledních měsících internet zásobují svými dílky. Zřejmě je čas, kdy se studenti rozhodují, kam dál. Školy už svůj směr často docela jednoznačně určily.

Hey lamo!

Nejčerstvější je klip z dílny Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Má posunout její image a zvýšit povědomí o ní mimo Moravskoslezský kraj. Sází na herce Michala Kavalčíka, kterého budete znát jako Rudu z Ostravy, tady jako jeho opak „docenta Vlákna“. „V dnešní době mladí lidé, na které primárně cílíme, nesledují televizi ani jiné zpravodajské kanály. Většinu svého volného času tráví na sociálních sítích, jako je Facebook či YouTube.“ vysvětluje vlastně za všechny Blanka Marková, vedoucí vnějších vztahů univerzity. Kampaň podporují webové stránky, online hra a další sociální sítě.

VŠB-TUO si už YouTube docela osahala, mimo jiné když v roce 2013 uveřejnila klip „Auto na prdy“. Změnu „žánru“ jde vysvětlit i tím, že virálně až tak nefungoval (dosud zhruba 80 tisíc zhlédnutí).

Mendelova univerzita v Brně právě na YouTube sází videa zastřešená kampaní vystuduj.to. Zhruba před týdnem uvedla hororový díl, před pár dny ho doplnila westernovým a už má pár tisíc zhlédnutí, což je na několik dní na tuzemském YouTube docela slušné. Následovat má ještě do konce ledna romantika a sci-fi. Herci jsou – kromě herců – studenti fakulty, její pracovníci, i děkan.

Když jsme loni psali o kampaních vysokých škol, ozval se nám ještě tvůrce právě z PEF Mendelu. „Je pravdou, že zde nikdo nekydá hnůj, nedělá sex na záchodcích a ženy nedává na úroveň psů čekajících na piškot, ale myslím, že i přesto byla studenty i veřejností přijata pozitivně,“ dodal Petr Hostička z Little Cube.

Kampaň tvoří dva virální spoty – bakalářské práce studentů fakulty – a oficiální spot, který je virály podpořen.

Donáška pizzy na přednášku

a Flákač vs. Poctivka.

Oficiálně nás škola tak trochu unudila spotem Moje škola, moje fakulta (a diváci v komentářích si vlastně také většinou všimli jen studentky s výstřihem).

My dodáváme, že nám přijde proti jiným kampaň trošku zdlouhavá, nicméně zaujala, o čemž svědčí i počet zhlédnutí (přes 200 a skoro 300 tisíc u virálů).

Jebat mainstream

Proti mainstreamu se, kulantně řečeno, vymezuje Vysoká škola podnikání v Brně. Žádné nahrané virály, žádné tancovačky, nějaké ty memy a tak trochu jiná produkce… Vysoká škola prostě cílí na ty, co se dřív na další studium nedostali, a na vejšku se hlásili až v září. A nestydí se za to.

Víme, co si teď budete broukat

Jen málo zhlédnutí, ne úplně sdílný klip, ale možná od něj oči neodtrhnete. Tohle video VŠCHT Praha není součástí žádné kampaně, ale škola si ho vystavila na oficiálním kanále a nás rozhodně zaujala ochota trochu se zapotit v poctivých protichemických soupravách.

A na závěr mistr. Nic naplat, brněnské VUT nás baví prostě nejvíc. Nejnovější přírůstek má zatím na YouTube necelé tři tisíce zhlédnutí, ale věříme, že u toho nezůstane – dost možná se funk po jeho přehrání stane aspoň na pár hodin vaším oblíbeným stylem. Šíří se dost. Daleko víc než na YouTube totiž rezonuje na Facebooku, kde už si vysloužil 63 tisíc zhlédnutí.

Mimochodem, docela by nás zajímalo, jak tvůrci donutili kantory z elektrofakulty takhle pařit.

 

Diskuze k článku