Shareaholic: Návštěvnost zprostředkovaná Facebookem roste, hlavně na mobilech

shareaholic-facebook-referral-chart-Oct-2013

Jak dobře si vede Facebook v přivádění návštěníků na weby? Velmi dobře, ba dokonce nejlépe ze všech. Podle platformy Shareaholic je Facebook v přivádění návštěvnosti, tzv. referral, nejvýkonnější z osmi sociálních sítí, které Shareaholic sleduje. Letos v září navíc poprvé zprostředkoval přes 10 procent všech návštěv u vydavatelů, kteří platformu používají. Takových je zhruba 200 tisíc, a měsíčně zaznamenávají přes 250 milionů unikátních návštěvníků.

Meziročně si Facebook výrazně polepšil, zprostředkoval o 58.81 procent víc návštěv než o rok dříve. Většina tohoto růstu je přitom způsobena ohromným růstem mobilní návštěvnosti, která k vydavatelům z největší sociální sítě přicházela. Zatímco loni v září Facebook stál celkem za 6.53 procenty návštěv, z toho 0.79 procenta mobilních a 5.74 procent z desktopu, současný poměr vyznívá pro mobilní návštěvnost mnohem lépe.

Z mobilů přicházela letos v září každá čtvrtá návštěva, kterou Facebook vydavatelům zařídil. Mobilní návštěvnost z Facebooku dělala 2.77 procenta, a to při celkové návštěvnosti z největší sociální sítě 10.37 procenta. Pokud jde o meziroční růst mobilní návštěvnosti z Facebooku, ten přesáhl 250 procent.

shareaholic-facebook-referral-data-Oct-2013

shareaholic-facebook-referral-chart-Oct-2013

Růst mobilní návštěvnosti z Facebooku je pro sociální síť i vydavatele dobrou zprávou,. Je totiž jen dalším důkazem, že Facebooku se přechod z primárně desktopové sociální sítě k primárně mobilní nebývale daří. Doplňuje tak obrázek, který o Facebooku v mobilní oblasti vykreslují jeho hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí. V něm Facebook vygeneroval na mobilech 49 procent svých reklamních příjmů.

Je více než pravděpodobné, že se trend udrží, a za poslední čtvrtletí bude poprvé v historii nadpoloviční většina reklamních příjmů Facebooku právě z mobilů. Sociální síť tak úspěšně kopíruje trend z posledních let, kdy se stále více uživatelů a větší část jejich času stráveného online přesouvá od klasického desktopového internetu k mobilním zařízením.