Super reklamy letošního Super Bowlu: Spoty, které rozhodně zaujaly

puppymonkeybaby1

V Americe opět proběhl svátek nejdražšího reklamního času – Super Bowl. Pro letošek se cena reklamního prostoru vyšplhala na pět milionů dolarů za 30 vteřin, rozhodně ale bylo o co stát. Značky, které na to mají, jen tak neupadnou v zapomnění. Loňský Super Bowl kromě samotné show při přenosu vyvolal skoro 100 milionů zmínek na sociálních sítích. Ty nejúspěšnější značky se můžou těšit na 25 dní pozornosti, kterou jim fanoušci budou po odvysílání spotů online věnovat.

Třeba reklama Like a girl od firmy Procter and Gamble si loni vysloužila dokonce 60 dní vytrvalé pozornosti fanoušků/zákazníků. A samozřejmě, ty nejlepší reklamy jsou virálními poklady.

Něco už jsme naznačili v TOP virálech týdne, většinu ovšem musíme rozepsat do speciálního článku. Reklamy Super Bowlu jsou pojem. Čtěte.

Jednou z „veteránských“ značek je Doritos. Chipsy, které daly možnost fanouškům vytvořit reklamu pro Super Bowl – a vydělat si milion dolarů a možnost pracovat se známými jmény filmového průmyslu. Letos jim to díky představivosti publika tematicky trochu ujelo. Když během finále Super Bowlu odvysílaly tuhle reklamu, vzbudily okamžitě vlnu obrovského zájmu na Twitteru: jen během první čtvrtiny zápasu si značka zapsala 150 tisíc tweetů. Místo chipsů se ovšem řešily hlavně potraty a antikoncepce.

Jistotou je spojit se s oblíbenou značkou, čím roztomilejší, tím lepší. A co je roztomilejší než panda? V tomto případě už jen Kung-fu Panda. Trojka jde do kin, Wix chce upozornit na možnost udělat si jednoduché a pěkné stránky, tak s tvůrci připravila ještě před Super Bowlem několik pěkných klipů. Jen to spojení podle nás lehce pokulhává.

Denní dávku roztomilosti zajistí Super Bowl Babies od NFL se Sealem, vystupují děti skutečně narozené devět měsíců po zápasech. Podle šéfa marketingu NFL Dawna Hudsona bylo cílem vyvolat konverzaci typu „Počkat, narodil/a jsem se v říjnu nebo listopadu poté, co vyhrál tým, kterému fandí rodiče. Jsem dítě Super Bowlu?“

Tahle reklama obsahuje všechno, co má: tak trochu psa, opici, dítě, a jak ji kdo vymyslel, to radši nechceme vědět. Ostatně jako většina lidí, co řeší #puppymonkeybaby.

Tady zas máme celebrity, vtip i fotbal, a ještě nás to nebude v noci strašit.

Reklam na auta bylo požehnaně, a tak jsme museli vybrat hned několik. První zástupce si odškrtl superbowlovou extraligu na YouTube: ta začíná na třech a půl milionu zhlédnutí a podobný počet mají aktuálně i ostatní letošní povedené reklamy, pokud se ovšem nevyvěsily výrazně dříve.

Hyundai ovšem s počtem zhlédnutí netroškaří, na YouTube taky nečekal až na samotný zápas. Aktuálně má jeho klip s ochranářským otcem ke 12 milionům přehrání a list USA Today ho ocenil jako nejlepší klip letošního Super Bowlu.

Naopak až na hru čekal s vysíláním TurboTax s Anthonym Hopkinsem (a pejskem). Fanoušci ho milují (hlavně toho Hopkinse).

Další osobnost, další známá značka, další otázky na to, v jakém stavu byli tvůrci reklamy, ale to už ke Skittles prostě patří.

A nakonec pocta herci. Tahle reklama zas podle některých inspiruje spíš ke koupi barevných ponožek než auta, ale Christopher Walken rozhodně zaujal. Podle Google trendů víc než všichni ostatní „veteránští“ herci z reklam dohromady.

Diskuze k článku