Z extrému do extrému: Twitter chce opustit limit 140 znaků, plánuje až deset tisíc

Twitter's IPO Filing Implies $12.8 Billion Value Amid Growth

Twitter se možná vzdá jedné ze svých nejznámějších charakteristik. Přemýšlí o tom, že opustí tradiční 140znakový limit na jeden tweet a posune ho až na deset tisíc. Tolik v současnosti mají také Direct Messages. Chce tak přilákat nové uživatele, díky čemuž by Twitter mohl (konečně) začít vydělávat peníze.

Nejmenované zdroje ze společnosti to potvrdily portálu re/code, nezávisle na nich o novince informoval také Buzzfeed News. Změna by přitom měla přijít již na konci prvního kvartálu 2016, tedy v březnu. Oficiálně Twitter situaci nekomentuje.

Změna by ale na první pohled neměla být výrazná. Uživatelům se budou i nadále zobrazovat jen 140znakové tweety, s možností rozkliknutí pokračování textu, podobně jak to funguje například na Facebooku s tlačítkem „see more.“

Zachování současného designu je podle zdrojů klíčové. Pokud by totiž byly tweety delší a větší, návštěvníkům sociální sítě by se jich na obrazovce zobrazilo méně, což by mohlo vést také k nižší engage rate.

Náznaky jsou také od Dorseyho

Oficiálně se sice Twitter k téhle otázce nevyjadřuje, jeho ředitel Jack Dorsey však nedávno změnu naznačil. „Nezačali jsme Twitter s omezením na 140 znaků. Přidali jsme ho, abychom se dokázali vejít do jedné SMS,“ napsal.

„Sledováním lidí, co na Twitteru dělají, trávíme hodně času a vidíme, že dělají screenshoty textu, které pak tweetují. Místo toho, co kdyby byl ten text…opravdu text? Text, který by se dal vyhledat. Text, který by mohl být zvýrazněn,“ uvedl Dorsey v screenshotu textu, který pak tweetnul.

Zpráva o možném rozšíření tweetů přichází jen několik měsíců poté, co se Dorsey opět stal ředitelem společnosti. Jeho hlavním cílem je momentálně přimět další lidi, aby se na Twitter zaregistrovali a začali ho využívat jako hlavní sociální síť.

Počet uživatelů totiž dlouhodobě stagnuje na úrovni přibližně 300 milionů těch aktivních. Aby ale byla sociální síť dostatečně zisková, potřebuje ještě vyšší nárůst. Zvýšení limitu tweetů ze 140 znaků, což je jeden z hlavních rysů sítě, tak může odrážet obrovskou ochotu změnit se ve snaze přilákat další lidi.

Očekávat můžeme více změn

Délka tweetů přitom není jediná změna. Od prosince sociální síť testuje také nový způsob pořadí zobrazování tweetů, přičemž jde o další ztrátu základního charakteristického rysu. Doteď fungoval klasický chronologický systém – kdo tweetnul první, zobrazil se na timeline jako poslední.

Jak poukázal portál re/code, jde očividně o snahu zobrazovat více zajímavého obsahu po přihlášení, aby uživatele síť nabudila a zůstali na Twitteru delší dobu. Podobný systém, který funguje již delší dobu, je „while you were away,“ kdy v krátkém souhrnu ukazuje nejzajímavější tweety od posledního přihlášení (ostatně podobně jako Facebook).

Obdobně se Twitter nechal zlákat označením „like“ místo původního „favorites“ a vyměnil kvůli němu hvězdičky za srdíčka, prý je to pro nové uživatele jasnější. Všimli jste si?

Změny ovšem nepřicházejí jen pro „obyčejné“ uživatele. Twitter se snaží nabudit i inzerenty, kterým teď představil konverzační reklamní formát – takzvané conversational ads. Jednoduše umožňují retweetnout původní zprávu značky, ale personalizovanou – uživatel tedy může změnit obsah a přitom použít nějaký z hashtagů z původní zprávy. Těm, kteří daného člověka na síti sledují, se pak zobrazí tweet s původní fotkou nebo videem od společnosti.

twitter conversational ads timetogo

Jaké další změny můžeme od Twitteru očekávat, není jisté. Jisté je jen, že nějaké přijít musejí, protože se tato sociální síť potřebuje zbavit nálepky startupu, který nikdy nevyrostl a nezačal vydělávat. Podaří se mu vzpamatovat, nebo jsme svědky začátku jeho úpadku?

Diskuze k článku