Až budete příště hledat práci, jděte sem. Cocuma a Proudly vám představí firmy do detailu

proudly_web

Až budete příště shánět práci, asi už ji budete hledat jinde, než na tradičních pracovních portálech. I do Česka totiž přichází trend, kdy si zaměstnanci nevybírají jen podle pozice, ale i toho, jaká je firma zevnitř. Globálně je v tom úspěšný portál The Muse, u nás se jím inspirovaly dva nedávno spuštěné konkurenční projekty, Proudly a Cocuma.

Na pracovním portálu The Muse najdete nejen nabídky pracovních pozic, ale detailní firemní prezentace plné fotek, videí a textů. Firmy vám přiblíží rozhovory se zaměstnanci, pracovní prostředí, kolektiv – to vše vám pomůže si udělat lepší obrázek do čeho jdete než série pohovorů na personálce.

Na stejném principu fungují oba nové portály, které byly na sklonku minulého roku spuštěny v Česku: Proudly a Cocuma. Pojďme si oba startupy představit.

Cocuma jako tržiště firemních kultur

Název Cocuma je odvozen od spojení Company Culture Market a projekt založil tým Petra Skondrojanise. Právě představa „firemní kultury na tržišti“ je podle něj velmi funkční, protože hledání práce je vlastně vybírání si na tržišti zaměstnavatelů.

„Reagujeme na skutečnost, že anonymní firmy, schované za skvělými prezentacemi bez jediného kontaktu na člověka zevnitř, a strohé odrážkové inzeráty patří do minulého století. Dnes se v tisícovkách nabídek potřebujete rozhodnout na základě intuice a pocitu, protože jedině tak si vyberete firmu, kde budete sami sebou a spokojeni. A my vám pečlivou a detailní prací s konkrétní firmou tu vibraci zprostředkujeme. Následně buď s vámi daná firma rezonuje, a nebo ne,“ říká Petr Skondrojanis, šéf Cocumy.

cocuma_web

Přehled firem na Cocuma.cz

Cocuma odstartovala s profily 5 společností. Jsou to hlavně firmy, které přistupují inovativním způsobem k práci s lidmi a uvědomují si, že lidé a firemní kultura je jejich velký benefit. Proto mezi prvními najdeme Rockaway Capital, STRV, síť coworkingů Impact Hub, hotel Mandarin Oriental Prague, agenturu Cream & Dream Davida Brady a IT firmu ORBIT, naposledy přibyl časopis Forbes a půjčovací startup Zonky. Některé z nich přitom aktuálně ani nenabízejí volné pozice. „Ale chtěly u nás být, protože chtějí svou výjimečnost ukázat a my jí umíme popsat,“ říká Skondrojanis.

Petr Skondrojanis se na HR trhu pohybuje řadu let a nápad na podobný portál mu zrál v hlavě delší dobu. Všechny profily firem, které na Cocumě najdete, osobně vytvořil a na jejich obsahu s danými společnostmi úzce spolupracoval. „Chci portálu udržet vysokou kvalitu a autentičnost, proto jsem ve všech firmách osobně strávil moře času a profily jim vytvořil na míru. Na to, abyste odkomunikovali vizi firmy, nestačí jedna návštěva,“ vysvětluje.

cocuma_strv_web

Profil studia STRV na Cocuma.cz

Proudly spustili autoři Jízdomatu, navazuje na UniJobs

Dalším nově spuštěným projektem je Proudly, vzniklé spoluprací studia Vergilio a vydavatelství Studenta Media, které sem přesunulo i nabídky svého kariérního portálu UniJobs. Míří především na mladou generaci, na studenty a absolventy vysokých škol a mladé profesionály.

„Dnešní mladou generaci především zajímá přátelské a kreativní pracovní prostředí a na to už klasické textové inzeráty nestačí. Proudly ukazuje reálnou atmosféru a lidi ve společnosti, kteří mohou být budoucími kolegy. Každý si tak může najít společnost, do které nejlépe zapadne a kterou si zamiluje,“ popisuje projekt Jan Klusoň, šéf Proudly.

proudly_web

Přehled firem na Proudly.cz

Portál má už na svém začátku široké portfolio firem: jsou mezi nimi startupy jako Liftago a Glami, firmy jako Social Sharks a Le Premier, organizace Lékaři bez hranic, ale i velké korporace jako Unilever a Nestlé. Jsou tu tedy i firmy, s nimiž Studenta Media spolupracuje dlouhodobě, a je tu vidět množství nabízených pozic, včetně klasických inzerátů. Do budoucna se připravují profily Škoda Auto, Hewlett-Packard nebo Avast.

Klusoň popisuje Proudly jako kombinaci kariérního portálu a sociálních sítí: z kariérního portálu na něm může uživatel najít pracovní nabídky, ze sociálních sítí zase spoustu obrázků a videí na kartách společností, nebo blog s motivačními články a rozhovory s lidmi, kteří k tématu mají co říct. Kromě toho se může uchazeč registrovat a vystavit zde své CV, takže ho mohou firmy rovnou oslovit.

proudly_liftago_web

Profil firmy Liftago na Proudly.cz

Klasické kariérní portály nabízejí tisíce pracovních nabídek, mezi nimiž se člověk snadno ztratí, a nemá jak zjistit odpověď na to, jaká daná firma je, zda bude zapadat do kolektivu, jací ve firmě pracují lidé. „My chceme, aby člověk našel odpověď na všechny tyto otázky dřív, než přijde na první pohovor,“ vysvětluje Klusoň.

Ambicí Proudly je změnit pohled na hledání práce u nás. „Věříme, že Proudly se stane novým standardem. Rádi bychom, aby do roka bylo u nás aspoň 100 zajímavých společností, kam bude moct každý nahlédnout a vybrat si tu, kam opravdu patří, kam bude chodit každý den do práce rád a kde bude na svoji práci opravdu hrdý,“ říká Klusoň.

Diskuze k článku

  • Anna

    Super článek (i projekty). Konečně se pracovní trh někam posouvá! Vývojáře bych poslala ještě určite zkusit Techloop – ten je zaměřený přímo na SW developery a funguje podobně, jen je ještě navíc anonymní :)