Disway, sociální síť pro handicapované, vyhrála v Laboratoři Nadace Vodafone. Dál může získat až milion korun

Disway2

Laboratoří Nadace Vodafone letos prošlo deset projektů. Každý z nich dostal při vstupu do akcelerátoru 50 tisíc korun. Nejlíp je zužitkovali Disway – sociální síť, která řeší problém handicapovaných cestovatelů. Díky vítězství se teď bude startup ucházet o další podporu Nadace, od které může dostat víc než milion korun v rámci programu Technologie pro společnost

Když před lety Jiří Maule, který je od 18 let kvůli nehodě upoutaný na kolečkové křeslo, vyrazil s rodinou k moři, čekalo ho nemilé překvapení. Podle cestovní kanceláře mělo být místo bezbariérové, ale nebylo. Jiří se nedostal do koupelny, ani na záchod, moře bylo vzdálené 3 kilometry od hotelu a nízkopodlažní autobus k němu jezdil jednou za den.

„Stačilo by tenkrát málo, zeptat se někoho, kdo v téhle oblasti žije,“ říká s odstupem let Jiří a dodává: „Proto mě napadlo handicapované spojit, aby si předávali informace o tom, kam se dá jako handicapovaný cestovat a jak to tam vypadá.“

S kolegy proto Jiří loni rozjel Disway, sociální síť, která sdružuje handicapované cestovatele a mapuje turisticky zajímavá bezbariérová místa pro lidi s různými druhy postižení.

Disway. Zdroj: Twitter, @DISWAY_org

Disway. Zdroj: Twitter, @DISWAY_org

Po 8 měsících má zatím webová aplikace kolem 7 tisíc uživatelů. Teď se okruh lidí, kteří ji používá, pravděpodobně zvětší. Disway dostali možnost ucházet se o podporu Nadace Vodafone, která by měla dosáhnout až k milionu korun. Pokud se mu to nepovede, přežít zvládne projekt pravděpodobně i sám.

Startup podle poroty řešil jeden z nejpalčivějších problémů a zároveň dokázal, že ví, jak si na sebe sám vydělat. Už teď spolupracuje třeba s Českými drahami a v úvahu pro něj připadá také velmi specificky cílená reklama. „Třeba na vozíky, které jsou hodně drahé,“ vysvětluje Jiří a pokračuje: „Budeme mít také partnery, můžeme propagovat bezbariérové hotely, cestovky a tak dál.“

Všichni finalisté prošli několikaměsíční přípravou v tak zvané Laboratoři Nadace Vodafone. V akceleračním programu jim mentoři a odborníci pomohli projekt vyladit – sestavit detailní byznys plán, připravit mediální prezentaci i závěrečný 5minutový pitch.

Loni Nadace Vodafone podpořila projekty BlindShell a LeveeBee, který se oba dostaly i na asi jednu z nejvýznamnějších akcí svého druhu – TechCrunch Disrupt.

Finalisté Laboratoře Nadace Vodafone 2014

Diskuze k článku