ROI Hunter chce růst v Evropě a připravuje edukační program

business_factory_potaufeu

Původně brněnský ROI Hunter dnes působí v Dubaji, Sao Paulu a Varšavě a loni na podzim otevřel kancelář v Praze. Teď navíc ohlásil silnou personální posilu, která mu má pomoci s dalším růstem v Evropě: Peter Podolinský, který vedl podporu českého trhu 2,5 roku v dublinském Facebooku, do české firmy přešel na pozici „Sales hunter“. Rozšiřovat se má i díky němu v Evropě.

Pro Petera Podolinského byl ROI Hunter logická volba. Úzce s ním spolupracoval už jako Client partner Facebooku, když pomáhal otevřít český trh klientům. „Budu pracovat doma v Praze, ale to neznamená, že se zaměřujeme jen na Česko, moje role bude i rozšíření do Evropy. Cílem je z ROI Hunter vytvořit jednoho z nejsilnějších Marketing partners FB,“ uvedl Podolinský.

Edukační program na pozvánky

„Není naší ambicí obsluhovat agenturně celý trh, ale pozvednout ho, aby klienti utráceli na Facebooku budgety úměrně tomu, kolik je tam lidí a jaké to má výsledky,“ zopakoval Karel Tlusťák, CEO ROI Hunteru, tezi, kterou naznačil už na podzim.

Už tenkrát mluvili lidé z Business Factory hlavně o edukaci trhu (a spustili kvůli ní web Newsfeed.cz). Kromě toho teď připravují edukační program na pozvánky pro top spendery v regionu a pro ty, u kterých ROI Hunter předpokládá, že mají potenciál na FB hodně utrácet. Zatím má připraveny přibližně dvě desítky témat – jak pracovat s posty a jejich správou, nebo třeba jak sbírat data. Program spustí v průběhu letošního prvního kvartálu.

business_factory_praha_kancelar

ROI Hunter je jedním z padesátky celosvětových Marketing Partners Facebooku, a se sesterskou firmou Business Factory, s níž sdílí kanceláře i zaměstnance, obsluhují v Česku přes 100 klientů – mezi nimi Zoot, Invii, Mall.cz, Tesco nebo Českou spořitelnu. „Obecně pracujeme hlavně s firmami, které působí ve více státech včetně Česka,“ říká Tlusťák. Obě firmy mají dohromady kolem 80 lidí plus externisty, a změny potvrzuje třeba i to, že aktuálně plánují nové kanceláře.

business factory

Zdroj: Facebook Business Factory

Neveřejné nástroje a integrace dat

Díky propojení s Facebookem vidí ROI Hunter všechna jeho sesbíraná data, dokáže s nimi pracovat dodávat na základě nich personalizovaný obsah. „Naši klienti mají lepší výsledky, neštvou tolik lidi a můžou utratit víc peněz,“ shrnuje Tlusťák.

roi_hunter_you_will_get

O každém uživateli má FB 2,5 milionu signálů, které ROI Hunter analyzuje a dokáže je kombinovat i s daty z jiných zdrojů, třeba od Googlu. „Sílu spatřujeme v integraci dat: dokážeme oslovit člověka, kterému zrovna vypršela smlouva, nebo můžeme zohlednit brandovou kampaň, protože víme, jaký styl kreativy se mu líbí. Naservírujeme mu sdělení, které pro něj ani není reklama,“ dodává.

Ve svém portfoliu má i dosud neveřejné nástroje, které zatím Facebook testuje. Díky online to offline measurement nástroji třeba umí změřit, jestli člověk, který udělal nákup offline, viděl reklamu online, a dokáže změřit vliv FB ads na nákup v kamenném obchodě.

Diskuze k článku

  • petous

    Čím se odlišují tyto firmy od zatuhlých korporátů? Ničím oni pro ně pracují (Tesco, ČS a další podivní klienti)