Startup týdne #1: Telefony v marketingu? Ale ano, C-all staví byznys na (v online prostředí) odepsaných technologiích

C-all screen

Žádná marketingová kampaň se v dnešní době neobejde bez vyhodnocení její účinnosti. Nesledovat například online konverze snad už žádnou agenturu, ale ani samotného klienta nenapadne. Výsledky chtějí vědět všichni. Přesně z toho těží C-all, projekt, kterým otevíráme seriál Startup týdne. 

Ne všechno se ale děje online a jsou oblasti, které se stále víc než na web spoléhají na telefonáty. Týká se to například společností zabývajících se prodejem nemovitostí, ubytováním, půjčkami, pojištěním či advokátními službami. Jak ale změřit konverzi v oborech, kde objednávky po telefonu tvoří významný podíl obratu?

Tuhle otázku si položili zakladatelé startupu C-all, který se přesně touhle oblastí zabývá. Jejich nástroj zjednodušeně funguje tak, že je na venkovní reklamní plochu, na banner nebo do televizního spotu umístěno unikátní telefonní číslo. A po zavolání na něj se dá jednoduše zjistit, který reklamní poutač byl schopný přitáhnout více zájemců o inzerovanou službu.

Díky tomu klient získává cennou zpětnou vazbu z offline prostředí. „Nejde však jen o offline kampaně jako billboardy, TV, tisk, a podobně. C-all je primárně určen k tomu, aby klientovi ukázal, které internetové aktivity přivádí návštěvníky webu, kteří následně zatelefonovali. C-all dokáže vysledovat telefonické konverze ze všech internetových kampaní,“ říká Jaroslav Vašut, obchodní a marketingový manažer C-all.

Založeno 2015

Kategorie: marketing/reklama

Tým: Jaroslav Vašut (obchod a marketing), Martin Novák (vývoj systému), Jan Panoch (technické zajištění projektu; investor)

Konkurence: Google

Pro přiblížení startupu jsme se rozhodli vyzpovídat právě Jaroslava Vašuta.

Můžete se podělit o to, jaký je o služby C-all zájem? Kdo jsou vaší zákazníci?

Řešíme teď využití C-all například u společnosti Provident, UPC, ČSOB, autotým.cz, Hypoteční banka, RK Evropa a další. Stále moc aktivní je dobrýweb.cz, který má v plánu do konce ledna oslovit nejméně 50 společností. Zajímavostí může být naše nasazení na jacques-lemans.cz. I když je to e-shop, denně mají přibližně 15 telefonických poptávek.

Jak vás napadlo zabývat se zrovna systémem vyhodnocování telefonických konverzí?

Pracoval jsem v digitální agentuře a u svých klientů viděl, že nelze efektivně zjistit, odkud jim na web chodí návštěvníci, kteří následně zatelefonovali s poptávkou.

Podle vašich dřívějších vyjádření může C-all výrazně přispět k efektivnímu vynaložení prostředků. Máte k tomuto příkladu data od reálného klienta?

Naše práce není o tom, že klientovi kampaně optimalizujeme. Toto je na agenturách, které kampaně pro své klienty spravují. C-all jim to umožňuje.

Rozhraní pro sledování konverzí z offline zdrojů (billboardy, televizní spoty, letáky), tedy veškerých reklamních nosičů, na kterých je uvedeno telefonní číslo.

Rozhraní pro sledování konverzí z offline zdrojů (billboardy, televizní spoty, letáky), tedy veškerých reklamních nosičů, na kterých je uvedeno telefonní číslo.

Není měření telefonických konverzí ve světě, kde se mluví hlavně o online, trochu mimo hlavní poptávku?

Ne, některé společnosti mají hlavně telefonické poptávky. Příklad nejmenovaného klienta: pět online poptávek oproti 190 telefonickým měsíčně. Zároveň dokážeme sledovat telefonické poptávky, které jsou uskutečněny na základě online kampaní.

Startup jste vytvořili v týmu třech lidí. Jak spolupráce na projektu v relativně malém počtu vypadá?

Systém je vyvinutý a plně funkční. Jeho nasazení na web je otázka několika minut, takže zde problém není. Obchodníků bychom určitě brali více, ale zatím aktivně nehledáme. Obchod v našem případě zajišťují agentury, které chtějí systém pro své klienty.

U online kampaní lze volit mezi sledováním konverzí buď podle individuální identifikace návštěvy nebo obecněji podle jejího zdroje. To se hodí v případě, že klient má velký objem objednávek a nevyplatilo by se mu rezervovat mnoho telefonních čísel pro každého zákazníka zvlášť.

U online kampaní lze volit mezi sledováním konverzí buď podle individuální identifikace návštěvy, nebo obecněji podle jejího zdroje. To se hodí v případě, že klient má velký objem objednávek a nevyplatilo by se mu rezervovat mnoho telefonních čísel pro každého zákazníka zvlášť.

Kde se vidíte za rok?

Za rok by měly mít povědomí o možnosti sledování telefonických konverzí všechny agentury, které svým klientům spravují reklamní kampaně. Počítáme s přibližně stovkou klientů.

Máte plán na horizont pěti let?

Chceme zůstat jedničkou na trhu, protože se určitě časem nějaká konkurence objeví. Máme spoustu nápadů na rozšíření možností C-all, ale ty si s dovolením necháme pro sebe.

Takže plánujete ještě další služby?

Nechceme moc prozrazovat. V prosinci jsme ale například přidali možnost nahrávat probíhající hovory. Klient si je může pak přehrávat, hodnotit je a následně hodnotu telefonické poptávky odeslat do Google Analytics.

Spolupracujete s podobně zaměřenými společnostmi, nebo naopak společnostmi, které jsou v určitém smyslu komplementární? Zmiňujete například, že C-all je připraven k napojení se na různé CRM systémy.

Zatím spolupracujeme pouze s agenturami a systém vyvíjíme a vylepšujeme sami. Napojení na CRM systémy je individuální, aniž bychom dostali konkrétní zadání od klienta.


 

Znáš nebo pracuješ v zajímavém startupu? Myslíš si, že bychom o něm měli napsat a zařadit ho do našeho výběru Startup Týdne? Ozvi se nám na peter@tyinternety.cz 

Diskuze k článku

  • RAYNET

    Zajímavá otázka s propojením na CRM. My jsme na to šli trochu z druhé strany. Napojili jsme raynet.cz na telefonní ústřednu, takže operátoři hned vidí, jaký zákazník volá (včetně historie klienta) a hovor se pak zaznamená do CRM. Což je u B2B vhodnější.
    Super pro eshopy s vracejícími se zákazníky by ale byla kombinace obojího. Operátorky by zřejmě dokázaly prodat víc a nechyběly by data pro optimalizaci kampaní. Samozřejmě nic proti původnímu use case C-all, pro řadu firem to může být důležitý nástroj sám o sobě.