Startup Týdne #2: Služby domácnostem jsou seriózní byznys. Hlídačky mají desítky tisíc zákazníků a plánují expanzi

startupjobs-cover144586528758

Službám pro domácnosti se na poli startupů daří. Vedle LidskéSíly, o které jsme se v poslední době rozepsali nejen my, už roky na trhu působí jiný známý startup, Hlídačky.cz. Vznikl již před čtyřmi lety a za tu dobu získal desetitisíce hlídaček i zákazníků. V současné době je to největší portál s hlídáním dětí v České republice a sdružuje přes 4 000 aktivních hlídaček. Aktuálně také spouští expanzi na Slovensko, a jako startup řeší netradiční cestou také financování – úvěrem z banky.

Hlídačky.cz logo

Založeno: 2012

Kategorie: Služby domácnostem

Zakladatelé: Petr Šigut, David Hrachový, Václav Kuna.

Investor: StartupYard

Konkurence: babičky a jiní rodinní příslušníci, kteří hlídají namísto hlídaček. Dále pak klasické agentury na hlídání dětí.

Z těchto důvodů jsme se rozhodli jako Startup týdne #2 zařadit právě Hlídačky.cz. Na naše otázky odpovídal Petr Šigut, jeden ze tří zakladatelů startupu, který se momentálně odmítl „jmenovat“ ředitelem. „Neřešíme tady moc pozice a říkání si „CEO“, dokud ještě nejsme na burze, mi přijde trapné,“ říká s úsměvem Šigut.

Vysvětlete (jednou větou), co váš startup dělá.

Spojujeme lidi, kteří shání hlídání dětí, a hlídačky.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Podporujeme přímý vztah mezi rodičem a hlídačkou – nejsme centrála, která posílá na hlídání lidi jako roboty, ale každá hlídačka má svůj profil, fotografie, zkušenosti, příběh a je v přímém kontaktu s rodičem.

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Jsme v ČR a máme spuštěnou betu na Slovensku (www.hlidacky.sk)

Petr Šigut

Petr Šigut

Jak vznikl nápad v tomhle oboru podnikat?

Děsilo nás, jak v Česku stále převládá model, že mladá maminka zůstane několik let s dítětem doma a sama se nehne z domu.

Kolik máte zákazníků?

Zaregistrováno je přes 40 000 uživatelů – z toho půl na půl hlídačky a rodiče.

Jaké jsou a jakým tempem rostou vaše tržby?

Za poslední půl rok jsme zdvojnásobili náš příjem ze členství.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

V březnu spouštíme platby za hlídání kartou, pojištění a Android aplikaci.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Jediný investor byl v počátku StartupYard.

Na březen už máme předschválenou klasickou bankovní půjčku, abychom akcelerovali růst.

Je to u startupu asi nestandardní, ale my už vyděláváme a víme, že to funguje.

Pokud je v ČR nějaký investor, kterému je projekt sympatický, budeme rádi, když se nám ozve.

Zakladatelé Hlídačky.cz

Zakladatelé Hlídačky.cz

Jaký velký je váš tým? Kolik „hlídaček“ vlastně máte?

Náš hlavní tým je asi 7 lidí (uživatelská podpora, vývojáři, marketing…) a pár externistů.

Plánujete expanzi?

Prioritou je teď České republika, platforma je pro expanzi připravena, z toho důvodu jsme také spustili SK verzi, ale jinak veškeré síly nyní vkládáme do růstu v ČR.

Kde váš startup vidíte za pět let?

Rádi bychom do té doby vyrostli tak, že už seženeme zahraniční kapitál a budeme růst globálně po všech zemích, kde to bude dávat smysl.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobným situacím mohou ostatní firmy vyvarovat?

Podle mě je nejdůležitější si uvědomit, že ČR není San Francisko. Nás třeba všichni tlačili do absurdních monetizačních modelů, které nefungují nikde ve světě. Nebál bych se kopírovat a dělat dobře věci tady lokálně. Pokud bude člověk denně číst, jaké dostal investice Uber nebo Slack, tak může ztratit kontakt s realitou. A pokud chce do téhle globální hry, tak by neměl ztrácet čas v ČR.


Zajímavé statistiky:

Průměrná cena za hodinu hlídání

Průměrná cena za hodinu hlídání

Věkové rozložení hlídaných dětí

Věkové rozložení hlídaných dětí

Jak často potřebujeme hlídání?

Jak často potřebujeme hlídání?

Diskuze k článku