Jak zafungovalo osobní doporučení na webu: Dobréhodnocení.cz si za necelý rok získalo trh

SZN_4812n

Asi byste raději řešili prodej bytu s člověkem, kterému se dá věřit, než jen se zástupcem nějaké realitní značky. Tento závěr vyplynul i z výzkumu, který loni prováděl Jakub Vlček.Tak se zrodil nápad vytvořit web, kde si může zákazník vybrat makléře podle svého gusta, podobně jako například pacient svého lékaře na webu Známýlékař.cz. Za měsíc a půl měl Jakub Vlček hotovou první verzi stránek, poté začal nabízet službu makléřům a přihlásil se do Green Light startup akcelerátoru.

Osobní doporučení při výběru zboží a služeb na internetu opět získává na důležitosti – i když jde o lidi, které vlastně neznáme. Doporučení je důležité obzvlášť v případech, kdy jde o opravdu velký nákup nebo rozhodnutí a také v oblastech, v nichž se obyčejný člověk neorientuje. Tato dvě úskalí spojuje právě nákup a prodej realit.

„Zjišťovali jsme, jak se zákazníci z Moravskoslezského kraje dozvídají o dané realitní agentuře, snažili jsme se lépe poznat jejich chování, jestli si na základě zkušenosti s jedním makléřem vytvářejí obraz o realitní agentuře jako celku anebo vše spíše probíhá na osobní bázi. I přesto, že zákazníci nemají předchozí negativní zkušenosti s realitkou, lidé dávají přednost jednání s konkrétním člověkem před společností. Vyšlo nám, že realitkám se vyplácí propagovat makléře jako konkrétní osobu,“ vysvětluje Jakub Vlček.

Od výzkumu k akcelerátoru

Po pěti měsících vyšel Jakub Vlček z Green Light akcelerátoru bohatší o mnoho zkušeností, nápadů a kontaktů z realitní branže. Dlouho na sebe nenechala čekat druhá verze stránky Dobréhodnocení.cz a také první platící makléři, jejichž počet stále stoupá a už se pohybuje kolem stovky. „Když se makléř dnes zaregistruje, získá dva měsíce zdarma, potom platí poplatek 1500 Kč ročně,“ říká Vlček.

SZN_7576n

Takhle se akceleruje v Ostravě

Co dál? Růst

Na českém trhu existují ještě dva podobné weby, ovšem Dobréhodnocení.cz z nich disponuje největší databází. Všechno přitom dává dohromady tým pouhých čtyř lidí. „Rádi bychom tým rozšířili, momentálně se chceme soustředit na posílení marketingu služby. Kromě toho se soustředíme průběžně na získávání nových makléřů a péči o stávající makléře,“ dodává Vlček.

Startup toho má ještě spoustu před sebou. Vlček přiznává, že by uvítal finanční podporu. „V současné době cítíme, že náš efektivní rozvoj závisí na investici. S případnou investicí bychom mohli investovat do reklamy, rozšířit službu mezi zákazníky, vylepšit technické řešení.“

Jak to funguje

A jak na Dobréhodnocení.cz najít toho svého makléře? Přečtěte si recenze zákazníků, prohlédněte si počty hvězdiček a hledejte odznáček Ověřený makléř, který lze získat za 10 pozitivních hodnocení. Možná bude i pro vás nákup či prodej nemovitosti o něco menší horor.

Remax - reference

Profil jednoho z ověřených makléřů

O akcelerátoru

Green Light startup akcelerátor realizuje ve spolupráci s partnery Centrum podpory inovací Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě. Green Light je program na podporu rozvoje podnikání, jehož cílem je motivovat a podpořit zejména VŠ studenty k realizaci vlastních podnikatelských záměrů. Nové kolo akcelerátoru bude spuštěno po prázdninách. 

 

 

Diskuze k článku