Vydělané miliony a ještě dobrý pocit: Social Impact Award hledá nové hrdiny, zn. společensky prospěšné podnikání

Kick-off_publikum_foto_Evka_Neuman

Pátý ročník programu Social Impact Award zahájil Kick-off v Praze (23. února) a v Brně (1. března). Oba večery v místních pobočkách Impact Hubu se točily hlavně kolem úspěšných absolventů z minulých let, kteří na svém příkladu ukázali novým zájemcům, jak propojit podnikání a změnu světu k lepšímu. Že nejde o okrajovou záležitost, je jasné: za uplynulý rok 13 podpořených projektů vydělalo přes 5 milionů Kč a oproti roku 2014 se o třetinu zvedla jejich schopnost pokrýt náklady z vlastních výnosů.

Tradiční zahajovací akci programu Social Impact Award (SIA) pro mladé lidi ovládli úspěšní účastníci minulých čtyř ročníků. Když odpovídali na otázky koordinátorek a moderátorek večera Bohumily Beranové a Hanky Kavánkové, publiku padaly čelisti a tajil se dech. Jejich projektům se totiž skvěle daří.

Kick-off dort, foto: Evka Neuman

Kick-off dort, foto: Evka Neuman

„Právě dokončujeme japonskou jazykovou mutaci a budeme vstupovat v Japonsku na trh. A máme už 20 000 platících zákazníků po celém světě, “ uvedl například Josef Slavíček, který spolu s bratrem Tomášem uspěl v SIA v roce 2014 s mobilní aplikací Koala Phone. Ta umožňuje přepnout chytrý mobilní telefon do jednoduššího prostředí a usnadnit tak jeho ovládání lidem s horším zrakem nebo třeba seniorům.

V české SIA už s podnikatelským nápadem na řešení společenských problémů uspěly desítky mladých lidí. Teď se přesunuli do pozice sledujících nové nápady – v publiku seděli kromě zmíněného Koala Phonu i zástupci projektů Japů, Sharygator, Třetí rodič, PrPom, Pragulic, Zdrojovna, Joy Ride, Rekola a Forewear.

A úspěchy sbírají i mimo soutěž. Třeba Forewear se rozrůstá o nové pracovníky – výrobky z recyklovaného textilu si podle zakladatelky Markéty Borecké žádá stále víc firem. Ekologicky šetrných dárkových předmětů s touto značkou už vznikly tisíce a díky jejím zakázkám má například práci celá polovina švadlen v chráněné dílně v Chotěboři.

Rekola se skloňuje i v mainstreamových médiích a nepřestává se roztahovat ani v ulicích. „V roce 2015 proběhlo jen v Praze 28 000 výpůjček našich růžových kol,“ hlásí Vítek Ježek, zakladatel sítě. Na Rekolech se už kromě Prahy jezdí i v Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Olomouci a Českých Budějovicích. A když moderátorka Hanka Kavánková dodala: „Rekola teď čerstvě dobyla Teplice, že?“ Vítek Ježek pobaveně odvětil: „Města spíš dobývají nás!“

Mladí lidé do 35 let, kteří chtějí vyslyšet výzvu úspěšných absolventů a zkusit také se Social Impact Award rozjet svůj společensky prospěšný projekt, se mohou přihlásit do 30. dubna. Deset nejlepších se bude moct zúčastnit letního akceleračního programu, na jehož konci porota vybere tři vítěze, kteří dostanou finanční odměnu. Svého favorita navíc vybere i veřejnost na základě soutěžních videí.

Součástí slavnostního zahájení SIA 2016 byla i zdravice od zakladatele programu Petera Vandora. K pátým narozeninám popřál Social Impact Award v České republice, aby se programu i nadále dařilo budit v mladých lidech podnikatelskou vášeň a pomáhat na svět společensky prospěšným projektům.

Diskuze k článku